15 Mayıs 2011 Pazar

Gofret kurabiye



Geçen hafta 5 yıldır devam eden günümüze giderken Nazlı'ma bu kurabiyelerden yapıp götürdüm.
İlk defa gittiğim evlere yada özel olan arkadaşlarıma gittiğimde bu şekilde süsler götürürüm.
Eminönünden alınmış her renkte tülüm vardır süslemesi çok basit ama normal götürmekle bu şekilde götürmek bence çok farkediyor.
Bu kurabiyelerin ismi gibi tadıda gofret tadına benziyor.
Tarifini bir arkadaşımdan almıştım.Nescafenin çayın yanında harika.

Malzemeler

1 paket margarin oda ısısında
1 su bardağı pudra şekeri
Yarım su bardağı susam
Yarım su bardağı fındık kırığı
3 su bardağı un
Vanilya
Kabartma tozu

Üzeri için

2 yemek kaşığı pudraş ekeri
1 yemek kaşığı kakao
1 tatlı kaşığı tarçın

Yapılışı

Öncelikle fındıkla susamı birlikte bir teflon tavada kavurun. Margarin oda ısısında yumuşamış olsun pudra şekeriyle biraz yoğurun.
Daha sonra diğer malzemeleri ve kavurmuş olduğunuz fındık,susam karışımını da ilave edin yoğurun hamur elinizi bırakınca isterseniz kurabiye kalıplarıyla yada benim yaptığım gibi elinizde yuvarlak şekil verin.
Fırından çıkardıktan sonra ılınınca pudra şekeri tarçın ,kakao karışımı eleyin üzerlerine.Bu tarifinde yoktu ben kendim istediğim için böyle yaptım siz yapmayadabilirsiniz.

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Özlemciğim nefis bir kurabiye ye benziyor ellerine sağlık bende reçetesini aldım canım yakın bir zamanda denerim inşaallah gofrete benziyor deyince meraklandım:)
sevgiler canım

mutfagabuyrun dedi ki...

kurabiyeler harika görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

yemekbiraşk dedi ki...

çok güzel hediye olmuş ince düşünüş:)
kurabiyelerde çok lezzetli duruyor..
sevgilerimle...

raybanoutlet001 dedi ki...

arizona cardinals jerseys
chicago bears jerseys
reebok shoes
michael kors handbags wholesale
adidas nmd
omega watches
new york knicks jersey
longchamp bags
chiefs jersey
pandora charms