27 Şubat 2011 Pazar

Tahinli çıtır


Bu çıtırlardan geçen ay Gönül'ümüz davet etmişti daha önce yazmıştım.Bu çıtırları çok ama çok becerikli olan benim ilk blog arkadaşım Pastacı kız Özlem yapıp getirmişti yerken bayıldım çok güzeldi.
Bende normal yufkadan tahinli rulo yapıp kesiyordum ama bunlar başka birşeydi.
Tabi hemen oracıkta tarifini aldım gelip ertesi gün denedim.
O denememden sonra 3 kez daha yaptım.
Babannemi kaybetmiştik 20 gün önce sağolsunlar baş sağlığı için gelenler çok oluyor.Bu çıtırlardan yaptım bayatlamıyor habersiz gelen misafirler için çayın yanında güzel oluyor tadına bakan herkeste çok beğeniyor.Gelelim tarifimize
Malzemeler
1 Paket baklava yufkası.
200 gr margarin yada tereyağı farketmez.
1 su bardağı toz şeker.
2 su bardağı ceviz.
1,5 su bardağı tahin
Üzeri için pudra şekeri.
Yapılışı
1. Kat baklava yufkasını seriyoruz üzerine 2 kaşık tereyağı serpiştiriyoruz.
2. Kat yufkayıda onun üzerine seriyoruz tekrar 2 kaşık yağ ve 3. yufkayı seriyoruz.3.yufka'da yağ serpiştirmiyoruz.
Tahin sürüyoruz bolca fırça yardımıyla heryanına sürüyorum.
Tahinin üzerine 3 tatlı kaşığı toz şeker serpiştiriyorum.
Toz şekerin üzerinede bolca ceviz serpiştiriyorum.
Ve yufkanın geniş tarafından kıvırmaya başlıyorum ortasına gelince bıçakla kesiyorum rulomuzun kalın olmaması için.
Rulomuzu 4 veya 5 parçaya bölüyoruz
Tepsiye diziyoruz üzerine fırçayla yağ sürüyoruz fındık kırığı serpiştiriyoruz. Üzeri biraz pembeleştikten sonra çıkarıyoruz soğuduktan sonra üzerine bolca pudra şekeri serpiştiriyoruz.
Not
Tahin ,şeker, ceviz isteğe göre azaltılıp yada çoğaltılabilir.

7 yorum:

Unknown dedi ki...

çok gördüm bu çıtırları ama denemedim tahini çok severim aslında niye denemediğimi düşünüyorum.:)
ellerine sağlık

mutfagabuyrun dedi ki...

bende hep denemek istiyorum bir kısmet olmadı daha.harika görünüyor arkadaşım.ellerine sağlık.öpüyorum.

LEZZETİKRAM dedi ki...

ellerine sağlık,bir ara bizim evde de çok sık yapılan nefis bir lezzetir

Adsız dedi ki...

Yufkaların hepsini 3'er 3'ermi sarıyoruz?

ufukmutfakta dedi ki...

Başın sağolsun Özlem'ciğim. Mekanı cennet olsun. Bende bu tahinlileri dilimleyerek yapıyorum ama böyle sunumda pek güzelmiş, ellerine sağlık....

xjd7410@gmail.com dedi ki...

20151222 junda
oakley sunglasses
nike cortez
ugg outlet
canada goose jackets
north face outlet
coach factory outlet
uggs outlet
burberry outlet
ghd hair straighteners
nike air max
michael kors handbags
nike air max shoes
prada outlet
gucci outlet
louis vuitton
instyler max
nike roshe run women
michael kors outlet
cheap uggs boots
adidas uk
michael kors
sac longchamp
cheap ugg boots
michael kors handbags
michael kors outlet online
mont blanc pens
ray ban sunglasses
louis vuitton outlet
soccer jerseys
jordan 8s
coach factory outlet
coach outlet store online
nike uk
air jordans
coach factory outlet
adidas superstars
louis vuitton handbags
burberry outlet online
michael kors outlet
toms outlet

mmjiaxin dedi ki...

ray ban sunglasses,ray ban outlet,ray ban sale,cheap ray bans,cheap ray ban sunglasses,ray ban sunglasses outlet,ray ban,rayban,ray bans,ray-ban,raybans,ray ban wayfarer,ray-ban sunglasses,raybans.com,rayban sunglasses,cheap ray ban
cheap uggs
ralph lauren online
nike dunks shoes
kobe basketball shoes
tiffany,tiffany and co,tiffany and co jewelry,tiffany necklace,tiffany bracelet,tiffany ring,tiffany earrings
michael kors outlet store online
replica christian louboutin
discount oakley sunglasses
nike huarache
michael kors outlet online
ralph lauren online,cheap ralph lauren
yeezy shoes
adidas nmd
cheap jordans online
tiffany and co outlet online
http://www.rayban-sunglasses.uk
cheap oakley sunglasses
Cheap Jerseys Online
oakley store online
ray ban sunglasses
kobe shoes
tiffany and co
http://www.cheapauthenticjordans.us.com
kobe shoes,kobe zoom,nike zoom kobe
gg