15 Şubat 2011 Salı

Portakallı ,haşhaşlı, susamlı kurabiye


Çok ama çok güzel bir kurabiye tarifini Oktay usta'dan almıştım.Ama ben kendimce değişiklikler yaptım.Daha öncede bir çok kez misafirlerim için yapmıştım ama resimleyememiştim.Bu kurabiyelerden bir tanede dayanamayıp yemiştim.Ama diyet gayet iyi gidiyor hatta çok çok iyi gidiyor.Bir ayda 7 kilo maşallah nazar değmesin doymak yok açlığa devam.
Gelelim tarifimize

200 gr margarin
1 Su bardağı şeker
1 su bardağı fındık
1 Çay kaşığı tarçın
1 Çay kaşığı toz zencefil
1 Adet portakal rendesi
1 Çorba kaşığı susam
1 Çorba kaşığı tane haşhaş
1 Yumurta
1 Kabartmatozu
Alabildiği kadar un

Yapılışı:
Karıştırma kabına iyice yumuşamış margarini koyuyoruz.Üzerine yumurtayı kırıp iyice yoğuruyoruz.Ardından şekeri ve diğer malzemeleri koyup ardından alabildiği kadar un koyun.Hamur kulak memesi kıvamında olsun.Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp avuç içerisinde yuvarlayıp tepsiye diziyoruz.170 derecede yaklaşık 20 dk pişiriyoruz.Fırından çıkarıp ılınınca üzerine pudra şekeri eledim üzerlerine eritilmiş çikolata sıktım.Siz arzu ettiğiniz şekilde süsleyebilirsiniz.

6 yorum:

Yeşim dedi ki...

İçinde yok yok maşallah süper görünüyor.Ellerinize sağlık.
Hem böyle nefis kurabiyeler pişirip hemde nasıl kilo verdiniz ? bu ara bendede fazlalıklar başladı toparlanmam lazım bir an önce:)

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Çok leziz görünüyori bugün kurabiye tarifi ararken iyi oldu sizin paylaşmınız, teşekkürler, sevgiyle muhabbetle.

mutfagabuyrun dedi ki...

harika görünüyor kurabiyeler.ben dayanamam heralde arkadaşım.kesinlikle yerim.ellerine sağlık.sevgiler.

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılarımla.

çeşnici Handan dedi ki...

Nefis görünüyor ellerine sağlık.

Disalce dedi ki...

maşallah özlemcim ne kadar iyi kilo vermişsin.....süper yaa....

ellerine sağlık canım kurabiyelerinde harika.....

öpüyorum seni:)