3 Şubat 2011 Perşembe

Davet menüm ve Elmalı pasta



Bu hafta 5 yıldır devam eden günümüz vardı.Benim için evime gelen her konuk çok özeldir. Her zaman elimden gelenin en güzelini yapmaya çalışırım gelen her misafirimin evimden mutlu ayrılmasına çok özen gösteririm.
Bu ara misafirim çok oldu ama ben azimle diyetimi bozmuyorum yaptığım güzel mamalardan yemiyorum.
Ama şu yukarıda gördüğünüz Elmalı pastadan minicik bir dilim yedim. Çok güzel bir pasta tarifini canım arkadaşım Gül'ümden aldım,iyiki seni tanımışım kendisi çok marifetlidir. Ben kendisine kek profösörü diyorum, canım benim seni çok seviyorum.Bu harika pastayı benim arşivime kazandırdığın için çok teşekkür ediyorum.

Malzemeler (tabanı için)
100 gr şeker
minicik tuz
2 yemek kaşığı soğuk su
75 gr soğuk tereyağ
1 yumurta
1 çay kaşığı kabartma tozu
alabildiği kadar un

Ortası için
1 kg elma
1 çay kaşığı tarçın
600 ml elma suyu (Ben hazır elma suyu kullandım)
3 yemek kaşığı şeker
2 paket vanilyalı puding

Kreması için
400 gr labne
50 gr yumuşak tereyağ
3 yemek kaşığı pudra şekeri
1 poşet krem şanti
1/2 su bardağı soğuk süt

üzerine serpmek için kakao
damla çikolata,yoksa hiç birşey

Hazırlanışı (28 cm'lik kelepçeli kalıp)
Elmaların kabukları soyulup,dilimlenip tarçını serpiştirilir.
Pudingler bir kase içersine boşaltılıp, üzerine 200 ml elma suyu dökülüp,
iyice karıştırılır.
Kalan elma suyu,şeker bir tencereye konulur.Kaynama aşamasında puding
içersine dökülüp,katılaşana kadar pişirilir.
Tencere ocaktan alınıp, elmalar içersine boşaltılıp, karıştırılıp, ılınması
beklenir.

Hamuru
Kalıp yağlanıp bir tarafta bekletilir.
Hamur için gerekli malzemeler yoğrulup kalıbın içersine yayılır.
Elmalar hamurun içersine dökülüp, 175 c de yaklaşık 50 dk pişirilir.
Piştikten sonrada soğutulur.

Kreması
Şanti soğuk sütle çırpılır.
Labne,p.şekeri,tereyağ iyice çırpılır.
Üzerine şanti eklenip tekrar çırpılır.
Krema pişmiş pastanın üzerine iyice yayılır.
Tepesine kakao serpiştirilip damla çikolatlarla süslenir.


Tarifi olmayanların tarifi daha sonra yayınlıcam inşallah.

Menümüzdekiler

Yukardaki Elmalı pasta
Tahinli çıtır
Tane haşhaşlı portakallı kurabiye.
Nişastalı poğaça
Sebzeli muffin
Patatesli banyolu börek
Patatasli tavuklu mantar
Mercimekli bulgur salatası

13 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

resim yok ncanım.bendemi çıkmıyo acaba.

Unknown dedi ki...

masa da pasta da harika görünüyor.
sevgilerimle...

ozlemhan dedi ki...

Sevdacım bende görünüyor senin blogta sorun olmalı.

ozlemhan dedi ki...

Cafe portakal çok teşekkür ediyorum canım sağol güzel yorumun için.

Damak Tadı dedi ki...

Canım Özlem'im,inan ben de seni yıllar önce gördüğüm an çok sevmiştim..Duygular karşılıklı canım benim,duygulandırdın beni şimdi..

Pastayı sevmene çok sevindim..Ben de kaç sefer yaptımsa herkesin çok hoşuna gitti..Ellerine kollarına sağlık çokk nefis görünüyor canım..


Kocaman öpüyorum seni..Sevgiler..

Saliha dedi ki...

özlemcim gülümün bu tarıfını bende not almıstım ama sıra gelmedı:) ellerıne saglık goruntu gercekten nefissss...

ozlemhan dedi ki...

Gülüm benim benim dışımda tadan herkes çok beğeniyor Tekrar teşekkür ediyorum.Bu güzel tarifin ve yorumun içinSeni kooooskocaman öpüyorum.

ozlemhan dedi ki...

Salihacım bence zaman kaybetmeden yap eminim çok beğenirsim.Bebişini ve seni çok öpüyorum.

yemekbiraşk dedi ki...

çoook güzel bir sofra ellerine sağlık
sevgiler..

Behiye Sönmez dedi ki...

hmm çok güzel bir tarifmiş ,, kaydettim hemen :)afiyetler olsun..

Özgen dedi ki...

Merhaba sofranız da pasta da harika ben de Gül'de bu tarifi görüp hemen not etmiştim ama henüz yapmadım muhakkak denemek istiyorum.Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık ayrıca nişastayı poğaçada hiç kullanmamıştım öyle de deneyeceğim sevgiler...

Unknown dedi ki...

Maşallah !
Ellerine sağlık canım,ne hoş masa,ne leziz lezzetler bunlar..
Rabbim her daim muhabbet sofraları başında toplanabilmeyi nasip eylesin inşaallah..
Mutlu haftasonları diliyorum..
sevgilerimle..

chenlina dedi ki...

chenlina20160411
supra shoes
coach outlet
canada goose
coach outlet store online
michael kors outlet
jordan 3 white cenment
louis vuitton outlet
oakley sunglasses
louis vuitton outlet
cheap jerseys
true religion
louis vuitton outlet
michael kors
michael kors outlet
ray ban sunglasses
michael kors outlet online
louis vuitton outlet
hollister kids
kate spade handbags
christian louboutin shoes
coach outlet store online
michael kors handbags
michael kors outlet online
coach outlet
christian louboutin shoes
coach outlet
michael kors uk
coach factory outlet
toms shoes
michael kors outlet
kate spade handbags
michael kors outlet
cheap jerseys
nike air max
north face outlet
air jordan pas cher
ray ban sunglasses
coach outlet store online
oakley vault
nike air max 90
as