11 Şubat 2011 Cuma

Süpriz kurabiye


Bu kurabiyeleri misafirlerim için yapmıştım Geri kalanlar eşim bu tarz şeyleri sevmediği için benimde sıkı diyetim devam ettiği için uzun süre beklediler.Bir haftadan sonra birtane yedim tadı muhteşemdi kesinlikle bayatlamıyor.
Ben tarifini canım arkadaşım benim için çok değerli insan Seda'dan almıştım. Kendisi bloğu bıraktı galiba brakmaması için çok ısrar ediyorum ama artık zaman ayırmıyor.
Bu arada Seda nın oğluşu altı aylık oldu çok tatlı maşallah
Artık eskisi gibi sık görüşemiyoruz ama inşallah bundan sonra daha sık görüşürüz Ömer büyüdü.
Malzemeler
5 su bardağı un
1 su bardağı pudra şekeri
1 paket (250 gr.) oda sıcaklığında margarin
1 çay kaşığı ucu vanilya özü(siz 1 pk.vanilya kullanabilirsiniz)
1 yumurta
1 kahve fincanı süt
İçi için:
1 su bardağı damla çikolata

Üzeri için
2 yemek kaşığı kakao
2 yemek kaşığı pudra şekeri karışımı

Un, pudra şekeri ve vanilyayı bir kabda karıştırdım.
Epey yumuşak margarini hamura ekledim.
Süt ve yumurtayı da ekleyip hamuru toparladım.
Hamuru buzdolabında 10-15 dakika kadar beklettim.
Hamurdan cevizden daha büyük parçalar kopardım avuç içinde içli köfte yapar gibi içerisini oydum içerisine 1 tatlı kaşığı damla çikola koyup ağız kısmını büzerek avucumda yuvarladım büzülen kısım alta gelecek şekilde tepsiye dizdim
Önceden ısıttığım 180 derecelik fırında 20-25 dk pişirdim.(Tam 25 dakikada aldım fırından)
Kurabiyeler daha sıcakken üzerine çay süzgeci yardımıyla kakao+pudra şekeri eledim.Bu şekilde kakao ve pudra şekeri kurabiyelere iyice yapıştılar.
Kurabiyelere durdukca daha güzelleşiyor bayatlamıyor

14 yorum:

mintinin dünyası dedi ki...

SEVGİLİ ARKADAŞIM ELLERİNE SAĞLIK.ÇOK SEVİYORUM ÇAYIN YANINDA ŞAHANE OLUYORLAR KURBİLER.BAYATLAMIYOR OLUSU DA AYRI GÜZEL SEVGİLER

Adsız dedi ki...

Tarif Selin Çağlayan'ın tarifi. Aldığınız yeri belirtirseniz iyi olur. Kul hakkına girmeyin.

ozlemhan dedi ki...

Ben selin çağlayanın sitesini bilmem hiçte girmedim Ben arkadaşım Sedadan aldım.

mutfagabuyrun dedi ki...

kurabiyeler çok güzel olmuş arkadaşım.ellerine sağlık.öpüyorum.

umutluhayat dedi ki...

canım ellerine sağlık enfes görünüyor.

Unknown dedi ki...

LOKUM GİBİ GÖRÜNÜYOR LEZZETİ NASIL ACEP.SEVGİLERİMLE...

suheyla dedi ki...

mmm kurabiye...bayılırım..özlem güya diyet yapıyoruz..ben tatlı tarifi yazmışım sen kurabiye:))gerçi bn her zamanki gibi diyet falan yapmıyorum:)))

ozlemhan dedi ki...

Arkadaşlar çok teşekkür ediyorum güzel yorumlarınız için.Cafe portakal arkadaşım güvenebilirsin hem bayatlamıyor hem tadı güzel.



Süheyla blogta yayınladığıma bakma sen. Ben yemiyorum misafirlerim için. Sende yeme sakıııııın.

Adsız dedi ki...

Hayirli kandiller Özlemhan...

Rabbim efendimize laik kullarindan etsin...

Unknown dedi ki...

derya dedi ki...

Allahın rahmeti, bereketi sizinle olsun, gönül güneşiniz hiç solmasın, yüzünüz aydın olsun, kabriniz nur dolsun, makamınız Firdevs, dualarınız kabul olsun. Kandiliniz kutlu olsun..

Yıpranmış ve Katılaşmış Gönülleri Rahmet Meltemiyle Yeşerten Eşsiz Peygamberin Doğum Günü Olan Mevlit Kandilinizi En Içten Dileklerimle Tebrik Ederim.

Baharcicegi dedi ki...

kurbisler kiyir kiyir nefis olmus
canim kandilin mubarek olsun

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım ellerıne saglık.Cok guzel gorunuyorlar..Kucak dolusu sevgıler..

tuba dedi ki...

bu kurabiyeyi bugün denedim ve sonuçtan çok memnun kaldım.oglum yedi ya bu beni dahada çok mutlu etti.haftaya yapıp oglumun sınıfına göndercem arkadaşlarıyla yesinler diye:)
tşkler özlem hanım:)

ozlemhan dedi ki...

Tuba hanım beğenip geri dönmeniz beni çok mutlu etti çok teşekkür ederim.