15 Mart 2011 Salı

Muzlu, Çikolatalı Kek


Kız kardeşimde bende keki çok severiz daha doğrusu tatlı, tuzlu hamurişleri hepsini çok severiz.Gelen misafirlerim için yaptım bu keki yarısı kalmıştı kendimi iyi tanıyorum o buzlukta dursa bile ben çok rahatsız oluyorum aklıma vurdukça çay demler yada kahve eşliğinde onu bitirirdim.
Misafirler gidince hemen sarıp kız kardeşime verdim.
Canım o da zayıf olmasına rağmen hep dikkat ediyor Ablacığım şimdi sen bana iyilikmi yapıyon kötülükmü tam olarak anlayamadım dedi:)))Nasıl anlamak istersen öyle anla dedim:))
Canım Gül ablam (Damak tadı)ben kendisine kek profesörü diyorum.Bir gece gizlice evine girip bütün kek kalıplarını çalmayı düşünüyorum:))Bir sergi açacak kadar çok ve güzel kalıpları var kendisinin.Ondan aldığım bu muhteşem kek tarifini sıradan bir kek kalıbında yaptım belki görüntü güzel değil ama tadı muhteşemdi.
Malzemeler
4 yumurta
125 gr oda sıcaklığında tereyağ
1 su bardağı şeker
minicik tuz
1 yemek kaşığı h.cevizi
1 paket vanilya şekeri
100 gr beyaz çikolata
1/2 su bardağı iri parçalanmış ceviz
1 adet büyük muz
1/2 limon suyu + 3-4 damla aroması
1/2 su bardağı krema
2 su bardağı un
1 çay bardağı nişasta
1 paket kabartma tozu

Tepesi için droetker 2 renkli kuvertür çikolatası
(paket içersinde,tek kullanımlık)

Hazırlanışı
Yağ,limon suyu ve aroması,şeker,tuz çırpılır.

Yumurtalar teker teker eklenip çırpılır.

Krema,h.cevizi eklenip çırpılır.

Muz irice doğranıp cevizle eklenip çırpılır.

Beyaz çikolata irice doğranıp eklenip çırpılır.

Un,nişasta,kabartma tozu elenip 3 aşamada eklenip çırpılır.

Önceden 175 c de ısıtılmış fırında yaklaşık 45 dk pişirilir.

Fırından çıkarıldıktan sonra hafif ılınması beklenip,telin üzerine alınır.

Kuvertür kağıdı ile mikroda 1-2 dk kalıp eritilir.(360 c kadar dayanıklı paketler)

Mikro yoksa kaynar suyun içersinde eritilir.

Sonrada ucu kesilip kekin üzerine gezdirilir.

Bu kadar yapımı arkadaşlar..Ellerinize sağlık.

9 yorum:

lezzet sarayı dedi ki...

özlemcim ellerine sağlık canım çok güzel olmuş görüntüsü de nefis bence .tekrar ellerine sağlık

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

misss gibi kek olmuşş.görüntüye bayıldım,çikolataların erimiş halide çok yakışmış keke.ellerinize sağlık.

Özgen dedi ki...

Nefis görünüyor ellerinize sağlık bayıldım Gül Hanım gerçekten tam bir kek ustası sevgiler...

Unknown dedi ki...

Selam ben Aynur
bu blogda ne güzel tarifler ve resimler varmış bakmaya doyamadım ellerine sağlık Özlem
seni izlemeye aldım izninle şimdilik hoşcakal
sevgiler

LEZZETİKRAM dedi ki...

nefis gerçektende ,ellerinize sağlık ;)

Adsız dedi ki...

Nice blog here! Additionally your web site a lot up very
fast! What host are you the use of? Can I am getting your associate hyperlink in your
host? I wish my website loaded up as fast as yours lol

Feel free to visit my web site ... Business And Marketing

Adsız dedi ki...

If you desire to get a good deal from this piece of
writing then you have to apply such methods to your won website.


My blog :: London Japanese Massage - http://in-dir.Net/node/6614 -

oakleyses dedi ki...

christian louboutin shoes, christian louboutin outlet, longchamp outlet, michael kors outlet, michael kors outlet online, burberry outlet, gucci handbags, polo outlet, kate spade, coach outlet, nike air max, jordan shoes, oakley sunglasses wholesale, oakley sunglasses, coach outlet store online, coach outlet, ray ban sunglasses, prada outlet, replica watches, nike free, longchamp outlet, nike outlet, tiffany jewelry, michael kors outlet store, nike air max, ray ban sunglasses, kate spade outlet, michael kors outlet online, michael kors outlet, tory burch outlet, oakley sunglasses, longchamp outlet, chanel handbags, christian louboutin, tiffany and co, burberry handbags, michael kors outlet online, polo ralph lauren outlet online, prada handbags, christian louboutin uk

raybanoutlet001 dedi ki...

cheap nfl jerseys wholesale
cheap basketball shoes
nike outlet
jordan shoes
tiffany and co outlet
ralph lauren outlet online
nike blazer
under armour outlet
michael kors handbags outlet
michael kors outlet clearance