22 Şubat 2011 Salı

BÖĞÜRTLEN SOSLU CHEESECAKE



Cheesecake çok seven ben malum diyet yüzünden yapmıyorum.Benim gibi cheesecake çok seven arkadaşımın doğum günü için yaptım. Giderken götürdüm.
Benim her zaman yaptığım bir cheesecake tarifim vardı.Cheesecake ustası sevgili arkadaşım  Ufuk sitesinde bu tarifin çok güzel olduğunu söyleyince bende kendisine çok güvendiğimden bu tarifi denemek istedim.
Tarifte un yoktu.Ben unsuz olurmu acaba dedim 2 kaşık un ekledim.Fırından çıkınca un koymuş olmama rağmen cıvık olduğunu gördüm panik yaptım.Ufuk'a facebokta söyledim sağolsun çok fazla ilgilendi.
Fırından çıktıktan ve biraz soğuduktan sonra çemberi çıkarmadan dolaba kaldırın.En az bir gece dolapta beklesin ve servis zamanı çıkarıp servis yapın.
Önce çok panik yapmıştım ama ertesi gün herkes tadını çok beğendi bende tabiki siz benim gibi panik yapmayın diye yazdım bunu.
Tarifi aynen kopyalıyorum.Hem tarif için, hem nasıl oldu diye yakından ilgilendiği için ufuk'a çok ama çok teşekkür ediyorum.
Resimler yine kötü gece olduğu için Kusura bakmayın lütfen.
 
Malzemeler

Bisküvi tabanı için;
*2 paket Eti Burçak Bisküvi
*125 gr eritilmiş tereyağı

Peynirli krema için;

*2 paket labne peynir ( 400 gr )
*1 su bardağı şeker
*3 paket krema ( 600 gr)
*4 yumurta ( oda sıcaklığında )
*1 limonun rendelenmiş kabugu
*1 paket vanilya
*Orjinal tarifte un yok ben 2 kaşık un kullandım.Bu cheescake'nin özelliği unsuz olmasıymış.Bir dahaki yaptığımda unsuz yapacağım.

Sosu için
;
*1 kutu dondurulmuş frambuaz,(Ben yazın derin dondurucuya koyduğum böğürtlenleri kullandım)
*3 çorba kaşığı şeker,
*Yarım limonun suyu

Hazırlanışı
;
1.Bisküvileri rondoda un haline getirdikten sonra, eritilmiş tereyağı ile karıştırıp, 24 veya 26 cm'lik kelepçeli kek kalıbının tabanına bastırarak yayın. Bu hali ile kremayı hazırlayıncaya kadar buzdolabına kaldırın.
2.Labne peynir ile şekeri mikserde güzelce çırpın. sırası ile kremayı ve teker teker yumurtaları ekleyerek çırpın. karışıma en son vanilya ve limon kabuğu rendesini ekleyin ve karıştırı.
3.Peynir krema karışımını bisküvi tabanının üstüne dökün ve önceden ısıtılmış 170 derecedeki fırında 60 dakika pişirin.Fırını kapatın ve kapağını hafif aralayın.
4.Pişen cheesecake soğuyana kadar fırının içinde bekletin.
5.1 kutu dondurulmus franbuazı teflon tencerede 3 yemek kaşığı şeker ve yarım limonun suyu ile suyunu çekene kadar pişirin ve soğumasını bekleyin (ben blendırdan geçirdim öyle cheescake'nin üzerine döktüm). Soğuduktan sonra cheesecakein üstüne dökün ve buzdolabında bir gece bekletin. Afiyet olsun.

8 yorum:

lezzet sarayı dedi ki...

mmm peynirli kısmı süper görünüyor ve gece mece gene de süper.

mutfagabuyrun dedi ki...

çok güzel görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

suheyla dedi ki...

özlem cheesecake diyorum başka bir şey demiyorum...süperrrrrrrrrr

ozlemhan dedi ki...

Lezzet sarayı arkadaşım yorumun için çok teşekkür ediyorum canım sağol.

Sevdacım çok teşekkür ederim güzel yorumların için.

ozlemhan dedi ki...

Süheylacım bende inan senin kadar çok seviyorum ama tutalım kendimizi Lütfen tatlı hamur yasak istediğimiz kiloya ulaşıncaya kadar.

oakleyses dedi ki...

vvans, pandora uk, hollister, supra shoes, nike air max, hollister clothing, wedding dresses, oakley, juicy couture outlet, coach outlet, gucci, marc jacobs, toms shoes, pandora charms, iphone 6 cases, thomas sabo, montre pas cher, juicy couture outlet, karen millen uk, swarovski crystal, converse, lancel, nike air max, swarovski, links of london, ray ban, louboutin, timberland boots, replica watches, ralph lauren, pandora jewelry, converse outlet, baseball bats, hollister

raybanoutlet001 dedi ki...

ray bans
michael kors outlet
nike store
michael kors outlet clearance
falcons jersey
salomon boots
versace
ed hardy outlet
michael kors handbags
oakley sunglasses

Unknown dedi ki...

michael kors outlet online
coach outlet store
nike air force 1 low
harden shoes
yeezy boost 350 v2
chrome hearts
golden goose sale
chrome hearts outlet
ferragamo belt
michael kors sale