11 Ekim 2007 Perşembe

Cevizli merdane tatlısı ve Mimlendim


Yeni bir oyun başlamış.mimlendiğin andan itibaren sana en yakın olan kitabın 187. sayfasının ilk cümlesini buraya yazıyorsun.Sevgili arkadaşım Burçin'ciğimde beni mimlemiş.Tam bir kitap kurdu olan erkek kardeşim Mesnevi serisini almış her türlü kitabı okur ayırmaksızın ona çok özeniyorum.Önceden bende öyleydim haftada 2 kitap bitirdiğim oluyordu.Ama artık okuyamıyorum hele otobüste okuyanlara çok özeniyorum çünkü malum ist trafiği bir yerden biryere gitmek saatler alabiliyor.Ama ben otobüste kesinlikle gazete kitap okuyamıyorum.Belki size tuhaf gelebilir ama başımı öne eğdiğimde midem bulanıyor kesinlikle kaç kez denedim ininceye kadarda mide bulantım geçmiyor.Kardeşim için hiç farketmiyor heryerde kitap okur. Yeni aldığı mesnevi serisini incelemek için evime getirmiştim burçin beni mimlediğinede rastgele birtanesinin 4.cilt 187. sayfasına baktım.
(Yamacılık dediğin nedir su içmek yemek yemek Bu yamalarla köhne hırkanı yamar durursun.Bu beden hırkası daima yırtılır.Sende bu yemekle,içmekle onu yamarsın.)
Diye bir yazı vardı çok anlamlı geldi bana,
Kendimi şartlandırıp artık haftada birtane bitirmeye çalışacam inşallah.Bende bu oyun için sevgili arkadaşlarım Süheylayı ,Sedayı ve Lavantini mimliyorum
Gelelim merdane tatlısına benim yıllardır yaptığım tatlılarımdan birtanesi.bu Ramazanda 3 kez yaptım.
malzemeler
1 Su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı margarin
1 su bardağı yoğurt
1 yumurta
1 Kabartmatozu
Kakoa
Fındık veya ceviz göz kararı
şerbeti
4 su baradğı şeker
4 su bardağısu
Yumurta, yağ, yoğurt, bütün malzemeleri koyun karıştırın ununu gözkararı azar azar ilave edin .Hamur kendini toparlayıncaya kadar.Daha sonra 4 parçaya bölün sonra tek tek merdaneyle açın çok inceltmeyin yanlız.Daha sonra arasına arzu ettiğiniz kadar ceviz serpin ve kakoa serpin hamuru rulo yapın 1,5 cm kalınlığında kesin tepsiye dizin her parçaya aynı işlemi yapın.fırından çıkınca şerbetli tatlıların hepsinde olduğu gibi birisi sıcak birisi sovuk olsun.

28 yorum:

yaban mersini dedi ki...

hımm..özlem bana mim yollamıssın oyunu hiç haber vermiyorsun,bakayım hemen en yakınımda hangi kitap var.slmlar.

yaban mersini dedi ki...

bu arada süper şeyler yapmıssın..bakıp durdum hepsine..özellikle pastaya..ramazan dolayısı ile uzun süredir pasta yapmadım,özlemişim..ve son olarak banner harika..sen mi yaptın.slmlar..

Aybike Ceylan dedi ki...

Ozlemhan'cigim,
Ellerine saglik, harika olmus.
Guzel bir bayram diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

munevver dedi ki...

İyi bayramlar Özlem.

Sevgiyle, Nane Limon

HULYA dedi ki...

Sevgili Gönül dostum,
Öncelikle ellerine sağlık .
Hayırlı ve mutlu bir bayram diliyorum.Sevgiler

gülriz dedi ki...

Sevgili Özlemciğim, sana ve tüm sevdiklerine mutlu bayramlar diliyorum. Kocaman sevgiler

Adsız dedi ki...

Mutlu bayramlar diliyorum Özlemhancım.Kocaman sevgiler

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Senin ve ailenin damağını ve çevrenizi tatlandıran mutlu bir bayram diliyorum.
Sevgiler…

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Canım iyi bayramlar oyuna inşallah bayramdan sonra cevap veririm
sevgiler

ozlemhan dedi ki...

Süheylacım bannerimi erkek kardeşime yaptırdım. beğenmene çok sevindim.


Aybikecim sanada iyi bayramlar Türkiyeden sımsıcak sevgiler gönderiyorum.


Münevver ablacım sanada iyi bayramlar.

ozlemhan dedi ki...

Gönüldostum teşekkür ederim sanada iyi bayramlar


Gülriz'cim sanada iyi bayramlar.sımsıcak sevgiler


Burçin teşekkür ederim sanada iyi bayramlar.

Canım benim ne güzel bir bayram dileği çok teşekkür ederim.


Sedacım iyi bayramlar .çok ama çoook öpüldün canım

ayseyaman dedi ki...

Sevgili Özlem
okuyan insanın hali başka oluyor gerçekten, bende çok özeniyorum okuyanlara..:p :)
Yolculuk sirasinda kesinlikle bir şey okuyamam bende midem bulanır, evde de okumaya başlayınca hemen uykum gelir. Bilemiyorum ne sorunum var? Sanırım konsantre bozukluğu yaşıyorum...:)
Ne yapalim, okuyanlar anlatsın bana diyorum, iyi bir dinleyiciyimdir..:)

Cevizli tatlin nefis görünüyor, ellerine saglık
sevgiler
İyi bayramlar

Baharcicegi dedi ki...

Cevizli tatlin tam bayrama yakisir tatli olmus eline saglik.bende sana seker gibi tatli huzur dolu neseli bayramalr dilerim sevdiklerinle beraber.

ozlemhan dedi ki...

oley benim gibilerde varmış yanlız değilim.yolculuk yaparken miğdemin bulanması bana has bişey zannediyordum demekki değilmiş.Ayşem yorumun için teşekkür ederim iyi bayramlar dilemiştim.

ozlemhan dedi ki...

Öznurcum teşekkür ederim tüm müslüman alemine şeker gibi olsun hiç kimse ağlamasın hiç kimse üzülmesin kimse yavrusunu teröre kurban vermesin inşallah

MUTFAKISTAN dedi ki...

hayirli bayramlar sevgiler
nefis tatlindan 1 tane aldim

Adsız dedi ki...

Hayirli bayramlar dilerim.

Yaren dedi ki...

BAYRAMIN KUTLU OLSUN

esra(büyüleyenmutfak) dedi ki...

merhaba Canım;

mutlu huzulu ve şeker tadında bir bayram diliyorum

sevgiler

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyor tadını da merak etmiyo ddeğilim ama tabi ben gelene kadar biter

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Selam canim,
bende senin Ramazan bayramini kutluyorum, saglik ve afiyetle daha nice nice bayramlara diyorum.

Selam ve sevgilerimle..

yemek dedi ki...

Canım, hayırlı bayramlar diliyorum...
Ben de asla hiç birşey okuyamam yolculukta.
Sevgiler...

*Ra dedi ki...

Özlemgancığım iyi bayramlar diliyorum. Sevgilerimle.

Özlem Ceylan dedi ki...

Merhaba canim yeni blogun hayirli olsun .Ramazan bayramini da kutlarim sevgiler

ozlemhan dedi ki...

Hacer ablacım seninde bayramın mübarek olsun.

Kızılcık şurubu seninde bayramını kutluyorum yorumlarınız için teşekkür ediyorum.

Yarencim teşekkür ederim seninde bayramın kutlu olsun

ozlemhan dedi ki...

Esracım umarım senin bayramında şeker tadında geçmiştir.


Kuzen merhaba tabiki bitti sen gelene kadar Ama ben sana yenisini yaparım.

Kevserciğim seninde bayramın kutlu olsun anneninde ellerinden öperim canım

ozlemhan dedi ki...

Lavantin canım seninde bayramın mübarek olsun umarım güzel geçmiştir. görüşmek üzere canım.


Rabiacım sanada iyi bayramlar.

Merhaba canım teşekkür ederim .senide bekliyoruz blogspota.İyi bayramlar canım

ufukmutfakta dedi ki...

Özlem'ciğin seninde bayramın kutlu olsun, Allah daha nice mutlu bayramlar nasip etsin, sevgilerimle....