23 Ekim 2007 Salı

Bayram baklavalarım


Bayramda misafirim olmamasına rağmen bayram baklavamı yaptım .3 Tepsi su böreği yaptım.1 tepsi bana 2 Si anneme Hatta babacım benimle dalga bile geçiyor özlem kızım çok misafirin oluyor bunlar az olmamışmı diye::)İçim asla rahat etmiyor kendime yaptığım zaman mutlaka annemlerede yapıyorum.Aslında annecim çok güzel su böreği yapar ama artık bana güvendiği için yapmıyor.Babam büyük olduğu için bayramlarda herkes babamlarda toplanır.Geçen bayram saymıştım birgün içerisinde 45 kişi gelmişti.Her bayram mutlaka su böreği yöresel olduğu için amcamın özel isteğiyle gendime pilavı, zeytinyağlı dolma, baklava bunlar mutlaka yapılır ve bunların dışında farklı yemeklerde yapılır.Allah eksikliklerini göstermesin.Gelelim benim baklavalarıma.Baklavalarımın ikisinedede aynı hamuru kullandım.
Yukardaki burma tatlısını yufkaları açtım üzerine bol ceviz serpiştirdim oklavaya bol bir şekilde sardım sonra büzüştürdüm. Tepsiye dizdim

Malzemeler
2 Yumurta
1 Çay bardağı yoğut
1 Çay bardağı sıvı yağ
1 Tatlı kaşığı sirke
Yarım tatlı kaşığı tuz
Un
1 Kilo ceviz
2 Su bardağı nişasta
1 Su bardağı açmak için un
1 Paket margarin ,3 kaşık tereyağı ,yarım bardak sıvıyağ bu yağ üzerine
ŞERBETİ
3,5 su bardağı şeker
4,5 su bardağı su
Yarım limon
YAPILIŞI

Yumuşak bir hamur yoğurun unu (Ölçmemiştim).
Gül tatlımıda
20 cm çapında açtım ortalardan büzdüm yonca şekli oldu yaprağın birtanesini ortaya çevirdim üzerine ceviz koydum sonra diğer yapraklarıda üzerine kapadım şekli bozmadan ters çevirip tepsiye dizdim buşekilde oldular bence misafir için çok güzel.
bu baklavayı 10 yıl önce halamın gelini güngör hanımdan öğrenmiştim.Teşekkür ederim Güngör abla

8 yorum:

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım,gül gibi olan baklavanın yapılışı zor mu? Görünüşü çok güzel.Hazır baklava yufkası ile yapılırmı sence?

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba,
Ellerine sağlık iki tatlıda çok lezzetli görünüyor.Gül tatlısını arada yapıyorum ve çok güzel,herkesin beğendiği bir tatlı oluyor.


sevgiyle kal...

ozlemhan dedi ki...

Oyacım çok ama çok kolay.
hazır yufkayla yapılsığında yufkanın çoğu ziyan olur
Ceviz büyüklüğünde parçaları 20 cm büyüklüğünde çok çabuk açılıyor bir dene.

Aybike Ceylan dedi ki...

Ozlemhan'cigim,
Ellerine sagliki, harika gorunuyor.
Sevgiler

NiNo dedi ki...

ellerine saglik enfes olmus canim

Adsız dedi ki...

çok şükür şimdi anladım gül tatlısının nasıl yapıldığını:)ellerine sağlık.....

Adsız dedi ki...

Şekerim özlem, sen ne hamaratsın ayol ..

nefisss

Adsız dedi ki...

Selamlar, ellerine saglik canim gercekten muhtesem görünüyor tatlilar, özellikle gül tatlisina bayildim. Yapilisini pek anlamadimsada cok tatli oldugu her halinden belli. Bende aslinda cok denemek isterdim baklava yapmayi ama bir türlü cesaretimi toplayip basina gecemedim. almanyadan selamlar..

www.blogcu.com/kayserimutfagi