28 Eylül 2007 Cuma

Kalbura bastı


Ramazan bitmeden bu tatlılardan kurtulamıcaz.Ramazanın dışında kesinlikle şerbetli tatlı yapmıyorum. Ama ramazan içerisinde'de hergün farklı bişey istiyor canım.Bu tatlıda bizde çok ama çok sevilir.Yıllardır yaparız.Annecimden almıştım tarifini.Şimdi annem bana güvendiği için özlem ne tatlı yapalım diye soruyor anlıyorum canı uğraşmak istemiyor.Ben yapıyorum onada.Ama annemin mutfağı acayip zengindir.Babamda yemeğe meraklı olduğu için Harika yemekler çıkıyor ortaya.
Malzemeler
1 Paket margarin (yumuşak)
2 Çorba kaşığı sıvı yağ
2 Çorba kaşığı yoğurt
1 Yumurta
Yarım çay kaşığı tuz
1 Bardak ceviz veya fındık(ben ceviz kullandım.)
5 Su bardağı un.Yinede siz 4 su bardağından sonra azar azar koyun çok katı olmasın hamur yumuşak olunca daha güzel şerbet çekiyor.
1 Paket kabartma tozu.
Şerbeti
3 su bardağı şeker
3-5 su bardağı su
1/4 limon suyu
Şerbetini önceden hazırlayın.Yumuşak margarin ve diğer malzemeler karıştırın.Cevizden daha küçük parçalar koparın rendenin ince tarafının üzerine bastırarak açın biraz sonra kıvırın tekrar rendenin izleri çıksın.Tepsiye dizin fırında pembeleşinceye kadar pişsin daha sonra fırından çıkar çıkmaz hemen şerbetini dökün.Şerbetini çekince servis tabağına alın.

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Harıka olmus canım afıyet olsun
Ramazanda cok ıstenıyor tatlı marıfetlı annenın marıfetlı kızısın

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Hamarat arkadaşım benim ellerine kollarına sağlık yaptığın tatlıları görünce içim gidiyor keşke yakın olsak bir tabak düşerdi payıma diye iç geçiriyorum afiyetle yiyin canım
sevgiler

ozlemhan dedi ki...

Filiz ablam teşekkür ederim.Evet ramazana has bişey ama inşallah ramazan çıkıncaya kadar kilomuzu koruruz.

Canım benim ah keşke ykın olsakta hergün tattırsam sana yaptıklarımdan.Aslında bize yazık oldu. Kimbilir sen neler çıkaracaktın ramazanda ama zamansızlığın işten geç gelişin bizim için kötü oldu.Mahrum kaldık güzel tariflerinden.

Yaren dedi ki...

Cok sahane görünüyor,ellerine saglik.

Aybike Ceylan dedi ki...

Ozlem'cigim,
Ellerine saglik.
Sevgilerimi gonderiyor iyi bir pazar gunu diliyorum.

Ferkay dedi ki...

ellerine sağlık canım. kalburabastı harika.

Adsız dedi ki...

selam

Obat Usus Buntu Tanpa Operasi dedi ki...


Thanks for the information, this is very useful. Allow me to share a health article here, which gods are beneficial to us. Thank you :)

Cara Menghilangkan Kelenjar Tiroid
Cara Mengatasi Sembelit atau Konstipasi
Obat Iritasi Mata Karena Softlens
Obat Kelenjar Getah Bening Menahun
Cara Penyembuhan Demam Tifoid/Tipes
Obat Luka Koreng Menahun
Obat Alami Katarak tanpa Operasi
Obat Herbal Luka Gangren