21 Eylül 2007 Cuma

Kayısı tatlısı


Arkadaşlar umarım fenalık gelmemiştir size.Tatlı görmekten .Bana haala gelmedi.Yemek yemekten çok zevk almayan sadece ihtiyaç olduğu için yemek yiyen eşim Kayısı tatlısına bayılıyor.o kadar iştahla yiyorki anlatamam.bende sıkça yapıyorum zaten çokda kolay.Ben daha önce yememiştim kayınvalidemden öğrendim.Kayısımızıda o gönderiyor kendi evinin önündeki kayısısını yazın kurutup gönderdi.oranın kayısısı biraz mayhoş(eşki)onun için buradaki kayısılara göre şekerini kendiniz ayarlayın.

Ben 3 su bardağı kayısı
1,5 su bardağı şeker koyuyorum
1 kaşık tereyağı
Ceviz

Kayısıları bir süre sıcak suda bekletiyorum.Daha sonra tencereye üzerlerini geçecek kadar su koyuyorum kayısılar yumuşayıncaya kadar pişiriyorum daha sonra şekerini ilave ediyorum.3-4 dakikada şekerle pişiyor sonra kaselere paylaştırıyorum .Erittiğim tereyağınıda her kaseye 2 yemek kaşığı daha azda koyabilirsiniz tereyağı onun üzerinede bol ceviz soğuyuncada servis yapıyoruz

14 yorum:

Adsız dedi ki...

kayısı tatlın sahane olmus
hele kendı bahcenızden gelmesı ne kadar guzel.
ellerine saglik

ozlemhan dedi ki...

Filiz ablam teşekkür ederim.Beğenmene sevindim

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Sevgili hemsehrim, bu tatli cok güzel olmus, görüntü öyle diyor, tadi mutlaka öyledir. Ellerine saglik, zaten sitendeki tatlilari oruclu oruclu görmek bir iskence. Onun icin böyle gec saatlerde bakiyorum bende. Bana da beklerim, sana ve ailene güzel bir hafta sonu tatili diliyorum. Hoscakal canim.

ozlemhan dedi ki...

Kevsercim ilk defa görüyorum seni. çok teşekkür ederim .Bundan sonra sık görüşmek üzere canım Hayırlı ramazan ve hafta sonları

Adsız dedi ki...

özlemcim mümkün mü tatlıdan fenalık gelsin nasıl güzel nasıl güzel baksana
bir de sen bu tatlıyı incili yap bak tadına doyulmuyor
ellerine sağlık

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba Özlem!Ellerine sağlk çok lezzetli görünüyor.Kayısı ve tatlı vazgeçilmezleri arasında olan ben eminim bu tatlıyı da çok severim.

selamlar

ozlemhan dedi ki...

Yeşimcim olabilir arka arkaya hep tatlı oldu.haklısın birde incirli deneyeyim.iyi fikir.teşekkür ederim yorumun için.


Hayatcım çok basit. Tatlı krizin tutunca hemen yapıp yiyebilirsin.

Adsız dedi ki...

Canım ellerine sağlık kayısı tatlısını hiç tatmadım açıkcası tadını çok merak ettim hayret ben bu lezzetten nasıl mahrum kaldım acaba :)

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Ozlem'cigim, cok leziz duruyor.
Iyi bir pazar ve guzel bir hafta diliyorum, sevgilerimi gonderiyorum.

serinmavi dedi ki...

Çok pratik ve güzel bir tatlıya benziyor....eline sağlık canım....Selamlar.........

NiNo dedi ki...

etkinlik tatlinizda buda nefis ellerinize saglik sevgiler

Adsız dedi ki...

Canımcım bu tatlıya kaymakta pek yaraşırrrrr !! Annemde çok sık yapardı bu tarz bişey , ellerine sağlık...

Bu arada resimli pasta ile ilgili detayları ; ozhan.29@hotmail.com mail adresine gönderdim.

Sevgiler

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Eşin haklı tabi, böyle güzel tatlı yenmez mi:) Ellerine sağlık canım.

ozlemhan dedi ki...

Özlemcim nerelerdesin özlettin kendini.

Aybikecim teşekkür edrim canım.Bendende sana sevgiler canım.

Oyacım kesinlikle çok piratik.Bence dene.

Nihancım hogeldin.Teşekkür edrim.

Burçin teşekkür edrim cevabın için.

Nazcım Çokdaha güzel tatlılarda yapıyorum ama o illaki kayısı tatlısı diyor.Neyse allahtan çok kolay.