22 Haziran 2009 Pazartesi

Limonlu Cheesecake




Cheescake bayılan birisi olarak ailede hiç kimse yemediği için bende sıkça yapamıyorum.
2 hafta öncesinde arkadaşlarım gelecekti bende onlara yaptım onlarla birlikte bende doya doya chesecake yiyeyim diye. Daha önce çilekli yapmıştım bu defa limonlu yaptım Ay harikaydı aklıma gelince yine ağzım sulanıyor.

Malzemeler:

800 gr. Labne peynir
4 yumurta
1.5 subardağı şeker
1 kutu(200ml) krema
3 kaşık un
1 paket vanilya
4 yemek kaşığı limon suyu

Tabanı için:

2 subardağı kakaolu kek(rondoda çekilmiş veya elde iyice ufalanmış)
1 paket kepekli biskuvi
Yarım su bardağı erimiş tereyağ
3 kaşık süt

Yapılışı:
Kepekli biskuvileri rondoda toz haline getirelim,Çekilmiş kakaolu kekle karıştıralım.Erimiş tereyağ ve sütü de ekleyip iyice karıştıralım. bu karışımı 24 cm lik kelepçeli kalıbın alt kısmına yayalım.

Daha sonra peynirleri ve şekeri iyice çırpalım daha sonra yumurtaları tek tek kıralım ve diğer malzemeleride ilave ettikten sonra kelepçeli kalıba dökelim.
Kelepçeli kalıbın yarısına gelecek kadar fırın tepsisinin içerisine normal su koyup kelepçeli kalıbı suyun içerisine oturtalım. ben sedadan öğrenmiştem içerisine su sıçramaması için etrafına yağlı kağıtla sarıp biraz daha yükseltiyordum. cheescake piştikten sonra asla fırını açmıyorsunuz kendi halinde soğuyor. cheescake yi herzaman bir gün öncesinde hazırlarsanız tadı oturmuş olur çok daha güzel olur.

7 yorum:

gülay dedi ki...

canım ellerine sağlık.. çok nefis görünüyor... öyle ballandıra baldıra anlatmışsın şimdi benim canım çok istedi..
sevgilerimle..

Unknown dedi ki...

çok güzel görünüyor elleriniz dert görmesin

Naile dedi ki...

özlem, cheesecake sevilmez mi ama dimi? Eşim de ben de çok seviyoruz hatta yaptığım zaman kimselere vermeye kıyamıyorum doya doya yiyoruz :))) benim de favorim limonlusu

Gönül dedi ki...

hayatım çok teşekkür ederim güzel yorumun desteklerin için...sevgilerimle öpüyorum

Mutfak Havlusu dedi ki...

Aynen herkese ne yazık ki çok uygun bir tat değil halbuki hafif bir tat mesela yaz günü kremalı bir pasta yerine cheesecake enfes.
ama evdekiler beğenmelerine rağmen fazla hoşlarına gitmiyor abim mesela hem yiyor beğendim diyor ama genede kabak tatlısı favorim diyor:))
yani geleneksel tatlar,ben seviyorum geleneksel tatlar benimde önceliklim olmasına rağmen özellikel peynir de sevdiğimdenmidir nedir cheesecake çok seviyorum ellerine sağlık çok güzel ve büyük olmuş.

DATLIM dedi ki...

ellerinize sağlık enfes ötesi :)

achin rajput dedi ki...

Really good post.