12 Aralık 2007 Çarşamba

Mayalı patatesli börek



Ben bu böreği çok seviyorum. Mayalı olduğu içinde yumuşacık.Geçen gün aklıma vurdu kalktım hemen mayaladım bu böreği yaptım yanınada kısır yaptım kızkardeşim çok sever . Annemle kızkardeşimi beş çayına çağırdım of harikaydı valla.Mutfakta zaman geçirmeyi seviyorum.Gelelim malzemelere.
1 Yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağı ilık su
2 tatlı kaşığı tuz
1 paket dr oetker kuru maya
Un göz kararı malesef :(
içine sürmek için
2 kaşık tereyağı
2 kaşık margarin
içine
5-6 tane patatesi haşladım soydum püre yaptım içerisine
1 çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı kırmızı pulbiber,tuz
üzeri için
Yumurta haş haş veya çörek otu
Hamuru kulak memesi yumuşaklığında yoğurun mayalanması için bir kenarda bekletin. Mayalandıktan sonra küçük bir yumurta büyüklüğünde bezeler yaptım büyükçe bir yufka açtım içerisine yağ serpiştirdim bir kenarına patates koydum kıvırdım tepsinin ortasından kenara doğru yuvarladım. Tepsi tamamen dolunca fırını 75 dc de biraz açıp 5 dakika ısınınca kapadım. Tepsiyi fırına verdim 20 dakika kadar daha mayalandıktan sonra çıkardım üzerine yumurta sürdüm ve haş haş serpiştirdim.175 dc fırına tekrar verdim.Üzeri kızarınca çıkardım.servis yaptıııım.

14 yorum:

NiNo dedi ki...

ellerine saglik canim

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Özlemcim, bu kadar tesadüf olur! Ne zamandır aklımda olan ıspanaklı böreği bu hafta sonu yapmayı planlıyordum. Görüntüsü aynı seninkisi gibi. Bakalım benimki nasıl olacak:))

Ellerine sağlık

Gönül dedi ki...

oh oh oh börekte börek olmuş yani ellerine sağlık arkadaşım nefis görünüyor...sevgilerimle

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Özlem'ciğim ellerine sağlık.Nefis bir goruntu.Kucak dolusu sevgiler..

HULYA dedi ki...

Özlem'ciğim,
Gerçekten nefis bir börek olmuşa benziyor.Gönül dostum çok marifetli desene:-)Bu arada sayfama uğrarsan bir süprizim var.Sevgiler:-)

yemek dedi ki...

Ellerine saglik, bu gün gördügüm ikinci patatesli börek. Ben hic denemedim ama zamani geldi herhalde.
Sevgiler...

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Özlemciğim börek nefis görünüyor zaten ama ben kısırı duyar duymaz açıktım :)
ellerine sağlık canım

Damak Tadı dedi ki...

Bu böreği sevmemek eldemi canım..Şimdi olsaydı sıcacık sıcacık yerdik..İnan çok canımız çektii..Aaaaa çok ayıp dimi yaptığımm.Utandım birden çocuklar gibi..)
Ellerine sağlık canım..Sevgiler

Adsız dedi ki...

Konu ıspanak oldumu akan sular duruyor bende. Hem yemeğini özellikle böreğine bayılıyorum.
Ellerinize sağlık.
Bende beklerim.


www.calisananneolmak.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Özlemim,

o böreğide, o kısırıda yerim..
Ağzım sulanarak okudum tarifi. haşlanmış patates var evde haşlanmış patates uğruna tutup açma börek yapmıyım dimi :)))

ellerine sağlık hayatım.
öpüyorum seni


sıcacık sevgiler..
www.misssgibi.com

Beyhan dedi ki...

Sevgili Özlem;
Mayalı hamurların içine patatesi çok severim ben de.Böreğin nefis görünüyor.Böreği kısırı yapıp annenle kardeşini çağırmışsın ya içim gitti:( Aileleriyle aynı şehirde yaşayanlar çok şanslılar.
Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Özlemcim börek nefis olmuş nefissssss


özlemcik

serinmavi dedi ki...

eline sağlık canım nefis görünüyor.Pazar günü kahvaltıya misafirim var,bunu denesem diyorum ama hamur açma konusunda çok başarılı değilim.Yaş maya kullansak olurmu?*

Adsız dedi ki...

Aynen harika görünüyor..Ellerine sağlık şekerim