20 Ocak 2013 Pazar

Çiçek poğaça

 Haşhaşlı, fındıklı, çiçek poğaçam.Misafiriniz gelecekse harika bir görüntü oluyor.
.

 Hamuru avuç içerimizde içli köfte yapar gibi açıyoruz içerisine ben bol fındık ve haşhaş kullandım.Sonra ağzını kapatıyoruz avucumuzda yuvarlıyoruz ve aşağıdaki şekil gibi düzleştiriyoruz biraz
 Bunu da zeytin ezmeli olarak yaptım.İlk defa hamur işinde zeytin ezmesi kullandım.Zeytinle pek aram olmadığı için daha önce hiç denemedim.Keşke deneseymişim hamur işinde çok beğendim tavsiye ederim
 Vee istediğiniz kadar mutfak makasınız la kesikler yapıyorsunuz.Sonra bu kesikleri yukarıdaki resim gibi kestiğimiz yerlerden hamuru hep aynı yönde büküyoruz pişince içerisindeki görünsün çiçek şeklini alsın diye..
Bu tepsimin son hali değil tabi ki üzerlerine yumurta sarısı sürdüm ve ortalarına mavi haşhaş tohumu serpiştirdim.Ama malesef fırından çıktıktan sonra görüntüliyemedim.Çok merak eden olursa buradan masadaki halini azcık görebilir:)Tarifi ilk gördüğümde vurulmuştum.Hemen çıktısını aldım.bir süre sonra denedim ama bu arada kimden aldığımı hatırlayamadım bir türlü.Birsen hanım kendi tarifi olduğunu hatırlattı sağolsun.



MALZEMELER: 
1 paket margarin
1 su bardağı ılık süt 
1 tane yumurta
1 tane dr oetker kuru maya
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı mahlep
1 tatlı kaşığı tuz
4-5 su bardağı un
2,3 çorba kaşığı zeytin ezmesi
Haşhaş,fınık veya ceviz.
YAPILIŞI:
Margarin,süt,yumurta akı,maya,şeker ve tuzu mahlepi yoğurma kabına alıp elimizle hepsini karıştıralım.Un ekleyip ele yapışmayan bir hamur yoğuralım.Yarım saat mayalanmasını bekleyelim.Sonra hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp içli köfte yapar gibi avcumuzda açalım.iç malzemesini koyalım ve ağzını kapatalım sonra istersenizavcunuzda düzleştirin isterseniz masada merdaneyle hafif düzleştirin.sonra yukardaki resimde gösterdiğim gibi mutfak makasınızla birkaç yerinden kesin çiçek şekli verinve son olarak kestiğiniz yerlerden aynı yönde yaprakları bükün.ve tepsinizde yarım saat bu şekilde mayalanmasını bekleyin ve yumurta sarısını sürünortalarınada ben haş haş tohumu serpiştirdim.Piştikten sonra görüntü harika oluyor...Isıtılmış fırında 200'Cde pişirelim.


17 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Bayıldım kurabiyenin şekline,çok yaratıcı..Tariflerimde hemen deneyeceğim..ellerinize sağlık..sevgiler.

birsence dedi ki...

benim tarifimin aynısı

ozlemhan dedi ki...

Diğer tariflerimede baktıysanız ben her zaman link veririm kimden aldığımı.Ama bu tarifde ilk gördüğümde çok beğendim tarifi yazdım ama kimin olduğunu yazmamıştım. Yayınladıktan sonra mutlaka bu kişi kendini belli eder bende link veririm diye düşündüm.Art niyet yok yani link vermekten gocunmam.Kusura bakmayın lütfen. Benim tariflerimi alanlarda hiç link verdiklerini görmedim ama ben her zaman kaynak belirtirim.

ihlamurcum dedi ki...

BAYILDIM,ÇOK ŞIK.hEMEN DENEMELİYİM,ELİNİZE SAĞLIK.

Unknown dedi ki...

Çok cici çook ;)

oakleyses dedi ki...

wedding dresses, abercrombie and fitch, giuseppe zanotti outlet, herve leger, asics running shoes, nike free uk, reebok outlet, mont blanc pens, soccer shoes, bottega veneta, nike huaraches, instyler, vans outlet, hermes belt, chi flat iron, abercrombie and fitch uk, p90x workout, north face outlet, mac cosmetics, nike trainers uk, nike air max uk, nike air max uk, new balance shoes, insanity workout, nike roshe run, valentino shoes, beats by dre, soccer jerseys, longchamp uk, hollister, ferragamo shoes, nfl jerseys, mcm handbags, lululemon, nike roshe run uk, jimmy choo outlet, babyliss, celine handbags, ghd hair, north face outlet

oakleyses dedi ki...

replica watches, montre pas cher, swarovski crystal, oakley, iphone 6 cases, pandora uk, hollister, louboutin, karen millen uk, gucci, lancel, thomas sabo, ralph lauren, ray ban, juicy couture outlet, converse, wedding dresses, timberland boots, supra shoes, links of london, swarovski, nike air max, nike air max, hollister clothing, coach outlet, marc jacobs, pandora jewelry, vans, toms shoes, baseball bats, juicy couture outlet, pandora charms, hollister, converse outlet

xjd7410@gmail.com dedi ki...

20151222 junda
oakley sunglasses
nike cortez
ugg outlet
canada goose jackets
north face outlet
coach factory outlet
uggs outlet
burberry outlet
ghd hair straighteners
nike air max
michael kors handbags
nike air max shoes
prada outlet
gucci outlet
louis vuitton
instyler max
nike roshe run women
michael kors outlet
cheap uggs boots
adidas uk
michael kors
sac longchamp
cheap ugg boots
michael kors handbags
michael kors outlet online
mont blanc pens
ray ban sunglasses
louis vuitton outlet
soccer jerseys
jordan 8s
coach factory outlet
coach outlet store online
nike uk
air jordans
coach factory outlet
adidas superstars
louis vuitton handbags
burberry outlet online
michael kors outlet
toms outlet

raybanoutlet001 dedi ki...

yeezy boost 350
golden state warriors jerseys
chaussure louboutin
michael kors handbags online
michael kors handbags
ray ban sunglasses
nike outlet
adidas nmd
longchamp le pliage
replica rolex

chenmeinv0 dedi ki...

fitflop shoes
pandora uk
nfl jerseys wholesale
nike blazer high
cheap oakley sunglasses
le coq sportif shoes
air jordans
adidas originals zx flux
polo ralph lauren outlet
coach outlet online
2017.3.22xukaimin

lg dedi ki...

تعرف علي مهام وعروض اكبر شركة مكافحة حشرات بالخبر من مؤسسة ابراج دبي الان والتي تعمل باحدث الاساليب واقل التكاليف .

maintenanceg dedi ki...

احصل الان علي اقوي التخفيضات من توكيل كاريير الذي يوفر احدث الانواع من الاجهزه الكهربائية والتي تنوافر من خلال صيانة كاريير المعتمده في مصر والتي تعمل مع فريق عمل مدرب تواصل الان معه خلال رقم صيانة كاريير الان .

3nod maka dedi ki...

اذا كنت تريد تنظيف موكيت بمكة بالمملكة العربية السعودية بالاضافه الي خدمات تنظيف موكيت بالبخار بمكة يمكنك التواصل مع شركة العنود المتخصصة في تنظيف سجاد بمكة والتي تعمل مع فريق متخصص ومدرب علي تلك المهام وتعمل علي تنظيف سجاد بالبخار بمكة باقل التكاليف ومن اي مكان بالمملكة .

anti.insects7@gmail.com dedi ki...

يمكنك الان ابادة حشرات من خلال التواصل باكبر شركة بالمملكة العربةي السعودية المتخصصة في مكافحة حشرات من خلال الشركة الفرنسية يمكنك الحصول الان علي افضل الخدمات وباقل اسعار شركات مكافحة حشرات بمصر علي ايدي فريق متخصص .

care olders dedi ki...

يمكنك الان ضمان الرعاية الصحية في دار مسنين بمدينة نصر لكبار السن والمسنين الذين يعانون من امراض الشيخوخه حيث توفر دار مسنين بالمعادي كل اللازم لرعاية المسنين وتوفير كل الاحتياجات اللازمة اليهم من خلال فريق متخصص في الرعاية النفسية ايضا في دار مسنين بمصر الجديدة تواصل معنا الان من اي مكان في مصر .

Unknown dedi ki...

توفر شركة الحارس الخاص فريق من افراد الامن من شركة شركه حراسات امنية تتميز بالكفائه والقدرة علي تحدي الصعاب وحماية الافراد والممتلكات بكل سهولة دون الحاجه الي مواجهة الخطر حيث اننا في شركه امن وحراسة بمصر نقوم باختيار افراد الامن بقدرة عالية من الذكاء للتعامل مع الاخطار .

Unknown dedi ki...

تمتع الان معنا مع افضل المميزات والخصومات لمختلفة التى لا احد يقوم بتقديمة التن على اعلى مستوى ممكن من شركة تنظيف بمكة والتى تقدم اضفل العروض الان من عزل تنظيف بمكة التى نقدمة لان فى الممكلة العربية السعودية لان