28 Ağustos 2012 Salı

Elmalı fındıklı kek

Ramazanda sahura kadar oturduğum için hergün yazı ekleyebiliyordum.Ama şimdi ramazan bitti ben hala yazı ekleyemedim. Bayram gezmesi bayram sonu yatılı misafir derken oturup yazamadım.Ayrıca minik prensesim ek gıdalara geçtiği için artık çok zamanımı alıyor. Ablası Elifnaz hanım ana okuluna başlıyor bakalım onunda ayrı bir telaşı olacak artık..Şu doğum yapıpta eski kilomun altına düştüm diyenlere hep imrenmişimdir. Ben İlk kızımdada zayıflayabilmek için çok emek vermiştim hergün 1.5 saat yürüyüş yapıyordum vesaire.Şimdide doğumda aldığım 22 kilonun 16 kilosu bana yapıştı. Bebeğim anne sütü aldığı için hiç birşey yapamadım.Şimdi prensesim 6 aylık oldu ek gıdalara başladık. 2-3 aydır uzuuun araştırmalarım sonucunda kendime karatay diyetini uygun buldum.(Emzirdiğim için sağlıklı bir diyet olması gerekiyordu )Şimdilik memmunum beni çok fazla zorlamıyor.Ekmek yerine Ceviz, fındık,badem,tatlı yerine kuru kayısı kuru üzüm. Protein ağırlıklı bir diyet. Şu ana kadar çok iyi gidiyorum bugün kendimi frenleyemedim bir dondurma yedim. Sonuç 1,5 ayda 5 kg.  2 kilo ramazanda 3 kilo bayramdan sonra. Nazar değmesin :)) inşallah bu diyet önümüzdeki yaza kadar devam edecek inşallah.
Günümüz koşullarına göre aslında uygulanması zor bir diyet işlenmiş gıdaların tümü yasak. istediğim kiloya gelinceye kadar katlanmak zorundayım artık.
Bu keki Ramazandan önce meşhuuur balkon çaylarımızın yanına yapmıştım. Benim gibi Elmayı,tarçını ,fındığı, bir arada çok seviyorsanız bu tarifi deneyin bence.

Malzemeler
2 elma
3 yumurta
1,5 su b. tozşeker
yarım p. margarin
1 çay b. süt
1 p. kabartma tozu
1 p. vanilya
1 limon kabuğu rendesi
2 çorba k. üzüm
1 çay bardağı  fındık
2 su b. un
1 tatlı k. tarçın

HAZIRLANIŞI:
Şeker ve margarini mikserle çırpın. Üzerine tek tek yumurtaları kırıp çırpmaya devam edin. Sütü, kabartma tozunu, vanilyayı, limon kabuğu rendesini, üzümü ve fındığıda ekleyin. Son olarak rendelenmiş elmalar ve 2 su bardağı un kıvam olarak yeterli oluyor. Karışım sağlandıktan sonra kelepçeli kek kalıbına boşaltın. Elmaları ortadan ikiye kesip çekirdeklerini alın. Ters çevirip üzerini bıçakla elma dağılmadan karelere kesin. Elmaları hafifçe kek hamurunun üzerine bastırarak dizin. Ayırdığınız şekeri ve tarçını elmaların üzerine serpiştirip fırına koyun. Daha sonra fırının ısısını 180 dereceye  ayarlayarak içi yumuşak kalmayacak şekilde pişirin. Görüntüsü ve kokusu tüm mutfağı saran bir anne keki..

10 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Özlemcim çok lezzetli bir kek olmuş..İçindeklere bayıldım.ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

1.5 ayda 5kg çok güzel maşallah peki hiçmi pilav makarna yemiyorsunuz

ozlemhan dedi ki...

Aslında 2 kilo ramazanda gitti. Ben bayramdan sonra 3 kilo verdim.Karataya göre hertürlü ekmek yasak pirinç yasak şekerli herşey yasak,Makarna tabiki yasak.Hiç acıkmadan bunları uyguladım 3 kilo gitti.

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Özlemcim ellerine sağlık.

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Özlemcıgım ellerıne saglık canım bu ne guzel kek.Umarım ıstedıgın kıloya saglıkla dusersın canım.Sevgiler..

online mutfak dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
oakleyses dedi ki...

replica watches, montre pas cher, swarovski crystal, oakley, iphone 6 cases, pandora uk, hollister, louboutin, karen millen uk, gucci, lancel, thomas sabo, ralph lauren, ray ban, juicy couture outlet, converse, wedding dresses, timberland boots, supra shoes, links of london, swarovski, nike air max, nike air max, hollister clothing, coach outlet, marc jacobs, pandora jewelry, vans, toms shoes, baseball bats, juicy couture outlet, pandora charms, hollister, converse outlet

oakleyses dedi ki...

coach outlet store online, michael kors outlet, longchamp outlet, kate spade outlet, coach outlet, kate spade, ray ban sunglasses, michael kors outlet, burberry handbags, nike air max, prada handbags, michael kors outlet online, christian louboutin uk, oakley sunglasses wholesale, oakley sunglasses, ray ban sunglasses, burberry outlet, prada outlet, gucci handbags, polo ralph lauren outlet online, nike outlet, nike free, oakley sunglasses, polo outlet, tiffany and co, michael kors outlet online, michael kors outlet store, replica watches, christian louboutin, tiffany jewelry, longchamp outlet, longchamp outlet, christian louboutin shoes, nike air max, tory burch outlet, coach outlet, michael kors outlet online, jordan shoes, christian louboutin outlet, chanel handbags

oakleyses dedi ki...

nike tn, jordan pas cher, polo lacoste, coach purses, longchamp pas cher, ray ban uk, north face, new balance, lululemon canada, true religion outlet, timberland pas cher, vans pas cher, burberry pas cher, true religion jeans, nike roshe, michael kors pas cher, oakley pas cher, nike free run, ray ban pas cher, polo ralph lauren, nike blazer pas cher, hogan outlet, sac hermes, michael kors outlet, true religion outlet, mulberry uk, nike air force, sac vanessa bruno, converse pas cher, guess pas cher, louboutin pas cher, ralph lauren uk, true religion outlet, hollister uk, hollister pas cher, michael kors, sac longchamp pas cher, north face uk, air max, nike air max

Unknown dedi ki...

nike air max 90
yeezy boost
curry shoes
nike air max shoes
calvin klein outlet
yeezy boost
fitflops sale clearance
longchamp handbags
jordans
coach outlet