31 Ocak 2011 Pazartesi

Tuzlu mahlepli kurabiye


Benim çok sevdiğim tuzlu çubuklar.Bu ara çok misafirim oluyor.Yayınlanmayı bekleyen tarifde çok ama bende zaman yok.
Arkadaşlara gidip yorum bile bırakamıyorum.
Daha önce bahsetmiştim diyet yapıyorum diye.Bu ara misafirim yoğun olduğu için çok sevdiğim tatlıları, börekleri yapıp yemeden durmak çok zor ama dayanmak zorundayım bu defa karlıyım şimdilik iyi gidiyorum.
Sonrasını daha sonraki yazılarımda yazarım.
Malzemeler
250 gr margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yumurta beyazı içine sarısı üzerine
1 çorba kaşığı pudra şekeri
4 çorba kaşığı yoğurt
yarım yemek kaşığı tuz
2 yemek kaşığı elma sirkesi
1 tatlı kaşığı mahlep
1 kabartma tozu
Alabildiği kadar un
Yapılışı
Öncelikle oda sıcaklığında iyice yumuşamış margarin, sıvıyağ,tuz, şeker,yoğurt karıştırıyoruz sonra mahlep,kabartma tozu ,ve unu göz kararı azar azar koyalım hamur yumuşak olmalı ama elinizide bırakmalı sonra istediğiniz şekli verip üzerine yumurta sarısı sürün çörek otu serpiştirip fırına verin.
Çörek otu

3 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

mahlep kokusu mis gibidir kurabiyenin içinde .harika olmuş arkadaşım.ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown dedi ki...

ARKADAŞIM ELLERİNE SAĞLIK.KURABİYELER LEZİZ GÖRÜNÜYOR.
SEVGİLERİMLE...

suheyla dedi ki...

ben bu tuzlu kurabiyelere bayılırım sen de harika yapmışsındır eminim.ellerine sağlık.slmlar