22 Ocak 2010 Cuma

Kahve Kremalı Pasta



Bu pastayı bir haftada 2. kez yaptım.
Kahve kremalı pasta benim çok hoşuma gitti ama eşim kahve tadını sevmediği için bunda kahve kullanmadım ama ben sizlere orjinal tarifi vereyim.
Dün süheyla ve Seda arkadaşım bendelerdi bu pastayı yaptım çok beğendiler süheyla ısrarla tarif istedi yayınlıyacağımı söyledim ama senin yayınlaman çok uzun sürer diyor. Haklı ama yayınlanmayı bekleyen o kadar tarif varki
Sağolsun kızım bilgisayara oturmama izin vermiyor sürekli bilgisayarı kapatıyor bir rahat vermiyor anlıyacağınız.Uyuduğu zaman'da ancak diğer işlerimi yapabiliyorum.

Gelelim tarifimize
5 yumurta
yarım çay bardağı sıvı yağ
5 kahve fincanı un
5 kahve fincanı şeker
1 paket kabartma tozu
2 çorba kaşığı kakao
Kreması
1.5 paket labne peyniri (300 gr)
1 paket krema (200 gr)
1. su bardağı pudra şekeri
yarım çorba kaşığı kakao
Yarım çorba kaşığı neskafe (Bu pastada kullanmadım)
(1Poşet kakaolu krem şanti bunu ben koydum neskafelide kullanmadım)

ıslatmak için
1 Su bardağı sıcak su
Yarım çay bardağı neskafe
2 çorba kaşığı toz şeker
Yarım limon suyu
Ara katı için 1 su bardağı damla çikolata
Ben yukardaki pastayı bunlarla ıslattım eşim kahve sevmediği için
1.5 su bardağı vişne suyu
2 kaşık şeker
1 paket vanilya

Yapılışı
Yumurtaları şekerle köpürünceye kadar mikserle çırpıyoruz, sıvı yağ,elenmiş un,kakao,kabartma tozu bunları kaşıkla karıştırıyoruz mümkünse metal kullanmıyoruz.
Daha sonra 24 cm bir kalıbı yağlayıp kalıba döküyoruz 170 dc yaklaşık 30 dakika kadar pişiriyoruz sonra fırını açmıyoruz 10 dakika kadar sonra kalıptan çıkartıyoruz.
iyice soğuduktan sonra ikiye ayırıyoruz. pastanın bir tanesini servis tabağına koyuyoruz ıslatma suyuyla ıslatıyoruz. daha sonra kremanın birazını araya onun üzerine bolca damla çikolata ve diğer katıda kapatıyoruz üzerini kremayla kaplıyoruz.

Kremanın yapılışı
önce labneyi bir kaba boşaltıyoruz sonra kremayı ve kakao, neskafe, pudra şekeri bunları mikserle çırpıp kullanıyoruz.
Ben yukardaki pastaya kremayı ocakta ısıttım onun içerisin'de 100 gr çikolata'yı erittim daha sonra diğer malzemelerle çırptım bir paket'te süt kullanmadan bu malzemelerin içerisine döktüğüm kakaolu krem şantiyle çırptım bu kremayı yarım saat dolapta bekletiple kullandım.
Not bir gün önceden yapın pastayı

10 yorum:

Küçük Sofra dedi ki...

Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor.
Kahve bana dokundugundan kullanamıyorum ama eminim kakao kullanılsa da çok güzel olur...

Bana da beklerim ;)

neslihan erzincan özgür dedi ki...

nefis görünüyor.ellerine sağlık.kahve tadını pastalarda çok severim,keke de çok yakışıyor..sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

mmm..bu harika pastanın tadı hala damağımda..teşekkürler arkadaşım hemen yayınlamssın..slmlar

LEZZETİKRAM dedi ki...

çok güzel görünüyor, ellerine sağlık cnm
sevgiler

gülay mutfakta dedi ki...

ellerinize sağlık.. nefis görünüyor..
sevgiler..

ozlemhan dedi ki...

Küçük sofra arkadaşım kahve dokunuyorsa kahvesiz olarakta deneyebilirsin kahvesizde çok güzel oluyor teşekkür ediyorum yorumun için .

ozlemhan dedi ki...

Neslihan hanım bende çok seviyorum kahveyi ama eşim sevmediği için. kahvesiz olarak yaptım

ozlemhan dedi ki...

Süheyla'cığım ısrarla pastanın tarifini sorduğun için senin için bekletmeden yayınladım çok güzel bir gündü Haftaya görüşmek üzere inşallah.

ozlemhan dedi ki...

Seda hanım yorumun için çok teşekkür ediyorum.

Gülaycığım sizede çok teşekkür ediyorum yorumun için teşekkür ediyorum

Baharcicegi dedi ki...

bende cok severim kahveli olan herseyi cikilota alirken seker alirken hep kahve veya cappucinolu olanlardan alirim
pastan harika olmus özlemcim ellerine saglik canim