22 Ağustos 2009 Cumartesi

Gökkuşağı tatlısı


Malzemeler:
Öncelikle bu mübarek ramazan ayının herkese hayırlara vesile olmasını diliyorum. Öncelerdende bahsettiğim gibi bizde ramazan asla tatlısız olmaz her sene ramazana revaniyle başlıyordum bu defa uzun zamandır yapmayı düşündüğüm bu gökkuşağı tatlısıyla açılışı yaptım.Güzel oldumu evet güzel oldu ama ertesi güne kalınca hoş olmuyor.Yapıldığı gün bitmesi lazım. şu anda var ama ben bugünde baklava yaptım onun tarifinide ayrıca veririm henüz resimlemedim.Tarif portakal ağacından
3 yumurta
1 çay bardağı şeker
3 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
3 çay bardağı irmik
3 çay bardağı un
2 paket kabartma tozu
şerbeti:

3,5 su bardağı su
3,5 su bardağı toz şeker
•bir dilim limon
Hazırlanması:

1.Şerbeti için su, limon ve şekeri kaynatıp soğutun.
2.Yumurta ve şekeri kar haline gelene kadar çırpın. Ardından sırayla diğer malzemeleri ekleyip yağlanmış cam fırın kabınıza yayın.
3.Önceden ısınmış 170c fırında pişirin. Pişince fırından çıkarın. Üzerine soğuk şerbeti 2 defada gezdirin. Bir bardak (kenarı keskin olmalı) ile daireler çıkarın.
4.Kalan hamurları 2 yemek kaşığı (veya arzunuza göre daha çok) kakao ve hindistancevizi ile karıştırın. Kestiğiniz dairelerden daha küçük olacak şekilde parçalar alıp elinizle yavaşça köfte şekli vererek tatlılarınızın üzerine yerleştirin.
5.Üzerlerini krem şanti/kaymak, meyve şekeri/kiraz şekerlemesi, antep fıstığı ve inci dekorları ile süsleyerek servis yapın.
Ben dr oetkerin kaymak tadında krem şantisini kullandım.

5 yorum:

MUTFAKISTAN dedi ki...

eline saglik cok guzel olmus.
Baklavalar hazirlanmis nasil beceri boyle sicak havalarda zor olmali yufka acmak
Afiyet olsun sevgiler

yaban mersini dedi ki...

CNM.neden ertesi gne kalınca güzel olmadı anlayamadım,yani revani gibi tatlılar kötü olmaz kalınca ama,sanırım üstü yüzünden..ellerine sağlık.görüntü çok güzel..baklavayı bekliyoruz.

serinmavi dedi ki...

eline emeğine sağlık canım benim.minik meleğide öpüyorum şeker yanaklarından...

Hayırlı ramazanlar...Selamlar sevgiler.....

HÜLYA dedi ki...

eline sağlık canım tatlı harika görünüyor.

Adsız dedi ki...

Masallah canim, ne gayretlisin böyle. Tatlilar baklavalar...
Tatlinin görüntüsü ac insani ekrana cekiyor.
Ellerine saglik, hayirli ramazanlar...