8 Haziran 2008 Pazar

Mine kurabiyesi



Bu kurabiyeleri yaklaşık bir yıl önce Mine'nin bloğunda görüp hemen yapılacaklar listesine almıştım.o sıralarda yaptım ama resim çekemeden bitmişti Bunlarıda iki ay önce arkadaşım deryaya giderken yaptım götürdüm. Benim yaptığıma inanmadılar hadi canım bunlar hazır demişlerdi. kutusuyla falan çok şık olmuşlardı.Bu arada arşivimde yayınlanacak tarif çok ama ben bir türlü yaınlayamıyorum.
Malzemeler
50gr. ceviz içi (çekilmis)
200gr. tereyağ/margarin
100gr. pudra şekeri
50gr. bitter çikolata (rendelenmis)
1 yumurta sarısı
1 çorba kaşığı konyak, rom veya süt
1 corba kaşığı kakao
300gr. un
Süslemek için: 1 çorba kaşığı kakao ve 50gr. bitter çikolata

1 Yağ ve pudra şekerini krema haline gelene kadar çırpın. Yumurta sarısı, süt, 1 çorba kaşığı kakao, ceviz ve rendelenmiş çikolatayi ekleyip karıştırın. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edene kadar, un ekleyerek yoğurun. Hamuru streç folyoya sarıp, 30 dakika buzdolabında bekletin.
2 Fırını 160° C’ye ısıtın. Fırın tepsisine pişirme kağıdı serin. Hamurdan 1 tatlı kaşığı kadar parçalar koparıp, 4-5 cm’lik çubuklar yapın. Aralarında 2′şer cm. kalacak şekilde tepsiye dizin. 10-15 dakika pişirin. Fırından çıkardıktan sonra tepside 4-5 dakika bekletin. Telin üzerine aktararak sogutun.
3 Kurabiyeler iyice soğuduktan sonra üzerlerine 1 çorba kaşığı kakao serpin. 50 gr. çikolatayı eritin. Sıkma torbasiyla (ben pişirme kağıdından ufacık bir külah yapıp, onu kullanıyorum) kurabiyelerin üzerine ince, dalgalı çizgiler yapın.

10 yorum:

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Canım bende denemiştim harika bir kurabiye bu, ellerine sağlık nefis görünüyor
Sevgiler canım

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmmm nefis hemde çikolatalı alttaki kurabiyelerde harika ellerine sağlık cnm
öpüldünn
iyi haftalar

Adsız dedi ki...

Kurabiyeler çok nefis olmuslar ellerine saglik,iyi haftalar canim.

Adsız dedi ki...

canımın içi özlemim, ne kadar güzel olmuş bu kurabiyeler. ellerine sağlık.

ben de denemek istedim şimdi.

sıcacık sevgiler.
http://www.misssgibi.com

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, harika bir kurabiye olmus, nefis...

Sevgiler

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Kahveyle ne güzel yenir bu kurabiyeler... Çok nefis görünüyorlar...

Ellerine sağlık...

Sevgiler...

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis oldukları belli..Şimdi 1-2 tane olsaydı kahvenin yanında ne iyi olurdu..Ellerine sağlık tatlım..

Kocaman sevgilerle..

Adsız dedi ki...

özlemcim ne güzel şeyler yapmışsın ben görmeyelii yapıştım ekrana

ellerine sağlık
sevgilerr

Mutfak Havlusu dedi ki...

görüntülerini çok beğendim
tadıda nefistir eminim ellerine sağlık.

Cafe Gusto dedi ki...

Bende denemiştim nefis bir lezzet.Ellerine sağlık..sevgiler..