13 Nisan 2008 Pazar

Çilekli Cheesecake




Bizim ailede hiç kimse cheesecake sevmiyor benden hariç. Geçen hafta canım aşırı derecede cheesecake istedi acaba yapsammı yapmasammı diye düşündüm çünkü yaparsam hepsini ben yemek zorunda kalacaktım.Nitekim öyle oldu canım arkadaşım sedaya bahsettim bu isteğimden canım hemen yaparım dedi sağolsun ama onada kıyamam zaten çalışıyor geç geliyor.Biliyorumki başım sıkıştığında hemen koşacak dostlarım var buda beni çok mutlu ediyor . Bu cheescake tarifinide sedacığımdan aldım bizi davet ettiğinde yapmıştı çok güzeldi aynı tarifi uyguladım sonuç mükemmeldi. 3 gün boyunca yedim :)))))Tarif sedanın tarifiyle birebir aynı.
MALZEMELER
6 paket labne peynir
1 su bardağı şeker
5 yumurta
yarım su bardağı un
yarım bardak ekşi krema (yarım bardak ılık süt içine 1 yemek kaşığı limon suyu ekleyip hafif karıştırıp 10 dakika bekleyin
1 paket vanilya
200 gr ufak doğranmış çilek

Önce 26 cm lik kelepçeli kalıbı suyun içerisinde pişireceğim için kenarlardan su sıçramasını önlemek için kalıbın kenarlarından yüksekçe çıkacak şekilde kalıbı dıştan folyo ile sardım.
Labne peyniri mikser ile 3-4 dakika çırptım içine şekeri ekleyip çırpmaya devam ettim sonra unu eledim çırptım ve yumurtaları teker teker çırparak ekledim en son ekşi kremayı ekleyip çilekleri karıştırdım ve kalıba boşalttım.Derin bir fırın tepsisinin içine(ben midi fırın tepsimi kullandım) kelepçeli kalıbın yarısına gelecek kadar sıcak su doldurup kalıbı içine oturttum önceden ısıtılmış 180 derecede 40 dakika sonra 150 derecede 10 dakika pişirdim.Piştikten sonra fırının kapağını açmadan soğumasını bekledim daha sonra 2 saatte tezgahta bekledi sonra üzerini kapatıp bir gece dolapta dinlendirdim.Servisten önce üzerine hazır çilek sosu döktüm.İki gün sonra tadı dahada güzeldi.
Çilek sosunuda ben yapacaktım fakat eşim sağolsun ben görmeden çilekleri miğdeye indirdiği için üzerine hazır sos dökmek zorunda kaldım.

11 yorum:

Mutfak Havlusu dedi ki...

nefis!

ne güzle görünüyor öyle o çileğin lezzetiyle peynirin buluşması ben şantiyle bile severken peynirle ne nefistir..

Adsız dedi ki...

nefis otesi gorunuyor kesinlikle denerim ellerine saglik canim sahane, sevgiler

kelebeklisaniyeler.blogcu.com

yemek dedi ki...

Peykek olsun da gerisi teferruat.:)) Senin gibi çok seviyorum ve yapınca hepsini yesem bıkmam ama Baş belası"k" lar yok mu insanı yediğine pişman ediyor.:)
Ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

ben hiç yemedim enkısa zamanda deneyeceğim çok güzel ve lezzetli görünüyor ellerine sağlık

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Öylesi hayal kırıklıklarını ben de yaşamışımdır :)) Bir elimi atarım yoktur birşey. Olsun bence böylesi de harika olmuş. ;)

karakazan dedi ki...

Harika görünüyor bende cok severim ve ailede herkes yer.Ellerine saglik.

selamlarimla,serap uzun.

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Özlemciğim nefis görünüyor benimde şimdi canım istedi ilk misafire yapmalı
Sevgiler canım

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, nefis gorunuyor Ozlamhan'cigim..

Sevgilerimi gonderiyorum.

Adsız dedi ki...

Özlem merhaba
Uğramıyosun artık özlettin kendini.
cheesecake harika duruyor ellerine sağlık.
lezzetavcisi

lezzetyolculugu dedi ki...

Enfes görünüyor ellerinize sağlık çilekte çıktı bol bol yaparız artık pastasını,kekini,tatlısını..
Sevgiler

Unknown dedi ki...

moncler jackets
cheap jordans
adidas tubular
hermes birkin
nike cortez
air max 2018
links of london
nike hyperdunk
nike air max
nike flyknit trainer