21 Ocak 2008 Pazartesi

Tahinli kurabiye


Bu kurabiyeleri süheylayla birlikte oyacığıma çaya gittiğimizde yemiştim off harikaydı süheylayla birlikte eve gidince hemen denememiz lazım dedik.Nitekim öyle yaptık ogünden buyana defalarca yapmış olmama rağmen bir türlü resimlemek kısmet olmamıştı.Geçengün arkadaşlarıma yapmıştım tadına bakan herkes çok beğeniyor.
Malzemler:
1 subardağı toz şeker
1 su bardağı tahin
200 gr. oda sıcaklığında margarin
1 yumurta sarısı
vanilya
3 su bardağı un
Bütün malzemeleri karıştırıp hazırkadığımız hamurdan istediğimz gibi şekil vererek üst kısmını yumurta akı ve çekilmiş ceviz veya fındığa bulayarak yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizerek 175C ısınmış fırında20 dk. pişirebilirsiniz.Fırından çıkınca soğuyana kadar bekleyip öyle tepsiden çıkaralım.Sıcakken dağılıyor.Ben bir kez tepside yaptım biraz yayıldı sonrakileri hep yukardaki gibi kalıplarda yapıyorum

15 yorum:

Adsız dedi ki...

ellerinize saglik kurabiyeler harika, sunumuda bi o kadar guzel, sevgiler

Gönül dedi ki...

özlemcim ellerine sağlık güzel oludğuna eminim oyacım lezzetsiz bişi yapmaz:))eee tarifi uygulayanda sen olduğuna göre tamamdır bu iş:)) sevgilerimle

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Bayılırım ben de tahinli kurabiyeye, kağıtlarda pişirmek çok iyi fikirmiş, ellerine sağlık sevgiler :))

Adsız dedi ki...

Selam Özlemcim,

Kurabiyelerin icin ellerine saglik,

tadi cok hostur kimbilir :))

iyi bak kendine,

Selamlar Aysel

Adsız dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar, pembe-maviyle tam bebek gözaydınına götürmek için olmuş, ellerine sağlık...

HULYA dedi ki...

Özlem'ciğim,
Gönül dostum, kurabiyeler harika ,sunumu harika daha ne diyeyim ellerine sağlık canım.Sevgiler

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Harika görünüyor ellerine sağlık arkadaşım. Çayımın yanına bir tane alıyorum o zaman haberin olsun :)

Özlem'den Sevgiler...

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Özlemciğim ellerine sağlık canım.Kucak dolusu sevgilerimi gonderiyorum..

Damak Tadı dedi ki...

Özlemhan'cığım çok güzel bir fikir muffin kağıtlarında pişirmen..Hem şık hem tahinli dana ne olsun canım..Ellerine ve gönlüne sağlık..

Kocaman öpüyorum seni..

Sevgiler

Adsız dedi ki...

Özlemim, siz bu gezmeleri tozmaları anlatıp beni orta yerimden çatlatın emi :))

ellerine sağlık hayatım. pek güzel olmuş.

Ellerine sağlık

www.misssgibi.com

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Ozlem'cigim, cok severim. Guzel bur gun diliyorum, sevgiler.

Leziz Tarifler dedi ki...

Ozlem'cim, kurabiyelerin çok lezzetli olduğuna eminim, tahinli her şey nefis oluyor. Ellerine sağlık.

yaban mersini dedi ki...

EVET BU KURABİYELER NEFİS,BEN DE YAPTIM..VE HATTA BNLARDAN DA YEDİM.ŞAHANE..ELLERİNE SAĞLIK CNM.

Adsız dedi ki...

Özlem merhaba
Benimki hep dağılıyordu kağıtta deneme fikri güzel ellerine sağlık.
lezzetvacisi

Mutfak Havlusu dedi ki...

bunlar hem nefis görünüyor hemde yapımı rahatmış:)
malum vakit nakit son günlerde benim için:(
çok hoşuma gitti en yakın zamanda yapmalıyım.
ellerine sağlık.