13 Ağustos 2007 Pazartesi

Zeytinyağlı Bamya


Benim en sevdiğim yemeklerden bir tanesi.Zeytinyağlı bamya of pilavıyla harika oluyor.Şimdi yediklerimden başka temizleyip dolabımada koydum.Kış için.Benim yaptığım bamya yemeğinde bir tane bile uzayan salya olmuyor.Bu bence çok önemli
Malzemeler
Yarım kilo bamya
2 domates
1 soğan
3 diş sarmısak
1 su bardağından 2 parmak aşağı sıvı yağ
2 su bardağı sıcak
2yemek kaşığı limon suyu yemeğe
Yarım limonda bamyaları suda bekletirken
Bamyaların tepelerini düz olarak değilde bıçakla yuvarlak bir şekilde temizliyorum yarım limon sıkılmış suda bekletiyorum.Diğer tarafta yağda soğanı kavur, sarmısağı kavur, domatesi rendele ,İnce doğranmış biber,ve bamyaları ilave et. Ve 2 yemek kaşığı limon suyu ilave edin.Tuzunu bir tatlı kaşığı acı pul biber suyunu koyup kısık ateşte karıştırmadan pişirdim suyunu arasıra kontorol ettim suyu çekince sıcak su ilave edin.

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Ahh işteeee !! En sevdiğim sebzelerden biri , gerçi ben hepsini severim ama bamya da bir başka oluyor canımm..Ekşi ekşi..Haa bu arada aklının bir köşesinde bulunsun , bir keresinde z.yağlı bamyaya minik minik patatesler eklenip pişirilmiş halini yeme şansım oldu..Bu ekşi lezzete patateste inanılmaz yakışıyor.
Ellerine sağlık canım

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Özlemcim, eskiden sevmiyordum ama benimde şimdi favori sebzelerimden oldu bamya. Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Özlem merhaba
Bende bamyaya bayılandardanım ama ayıklaması gözümde büyüyor.Ellerine sağlık .
www.lezzetavcisi.net

yaban mersini dedi ki...

harika olmuş.kimileri sevmez ama ben bayılırım.ellerine sağlık.selamlar.

HULYA dedi ki...

Sevgili Gönül dostum,
Bamyayı bende çok sevrim.Ekşi ekşi harika oluyor.Bir de ayıklaması olmasa.Ellerim parçalanıyor valla her seferinde.Ellerine sağlık.Nefis görünüyor.Sevgiler

serinmavi dedi ki...

Eline saglik canim.Bamya kizimin en sevdigi sebzelerden....

ozlemhan dedi ki...

Burçincim güzel yorumun için çek teşekkür ederim
Nazcım Sanada teşekkür ediyorum .Bamyayı seven çok seviyor sevmeyen hiç sevmiyor.
Nihalcim evet haklısın baya zaman alıyor temizlemesi bence deyiyor

ozlemhan dedi ki...

Canım benim bende bayılıyorum bamyaya yorum için teşekkür ederim.
Gönüldostum sen bamya yapacağın zaman beni çağır ben temizlerim.
şeker kızını çok öptüm.
A ne güzel bamya seven çocuk ilk defa duydum. Yada kızın kaç yaşında ben seni hep çok genç hayal ettiğim için.neyse oyacım çok teşekkür ederim yorum için

Unknown dedi ki...

kobe basketball shoes
michael kors outlet
off white clothing
off white shoes
coach outlet store
ralph lauren uk
kevin durant shoes
retro jordans
coach bags sale
golden goose sneakers