30 Ağustos 2007 Perşembe

Fındık kurabiye


Bu aralar çok yoğunum sitemle ilgilenemiyorum evde tadilat var.Kusura bakmayın kimseyede yorum bırakamıyorum
Bu kurabiyenin tarifi aslında bende varmış üç yıl önce birisinden almıştım fakat ben içerisine kavrulmuş fındık koymuyordum birde şekillerini uzun yapıyordum Yaklaşık bir ay önce blogcuların pikniğinde sevgili ayşem yapıp getirmişti bayıldım çok güzeldiler eve gelince Tarifleri karşılaştırdım aynı ama küçücük ayrıntılar ne kadar fark yaratıyor.Artık bende fındık şeklinde ve kavrulmuş bütün fındık kullanıyorum.Ayşem teşekkürler muhteşemdi kurabiyelerin.

85 adet
Pişme süresi: 30dk
Servis süresi: 1,5-2 saat
Gerekli Malzemeler:
250 gr margarin (oda sıcaklığı)
2,5 su bardağı un (elenmiş)
1 paket vanilya
4 çorba kaşığı şeker
1,5 su bardağı bütün fındık (Teflon tavada fındıkları kavurdum)
2,5 çorba kaşığı tarçın
3 çorba kaşığı pudra şekeri
Tarçın ve pudra şekeri dışında bütün malzeme yoğurulur. Yaklaşık 30dk. oda sıcaklığında dinlendirilir.hamurdan küçük parçalar kopertılır içerisine birtane fındık koyun yuvarlayın. Yağlı kağıt kaplı fırın tepsisine küçük toplar halinde şekil verilerek yerleştirilir. Fırında 30dk. pişirilir. Süre sonunda fırından çıkarılır. Ilınınca tarçın ve pudra şekeri karışımına bulanır. Afiyet olsun.

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Özlem merhaba
Sıcakken bu kurabiyeden sayısızca yediğimi söyleyebilirim =)
Harika bir lezzet ellerine sağlık.
www.lezzetavcisi.net

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım,bereketli ve lezzetli bir kurabiye olmuş...
Selamlar ve kolaylıklar diliyorum.....

yaban mersini dedi ki...

hımmm..ilginç bir kurabiye bu özlemcim..içine bütün fındık konuyor demek.eminim çok güzeldir.şimdi sen bu 80 tane kurabiyeyi umarım tek başına yememissindir,diyet meseleleri de var arada..kaldıysa senin yaptıklarının tadına bakayım ben de denerim.slmalr.

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Ne zamandır ben de denemek istiyorum bu kurabiyelerden öyle merak ettim ki tadını, lezzete bir tescil de senden geldi :)) denemek şart oldu
Ellerine sağlık
Sevgiler...

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Ozlemhan, ne guzel gorunuyorlar, eminim cok guzel olmuslardir.
Iyi bir hafta sonu diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

www.illedeyemek.com dedi ki...

canım herşey nefis ellerine sağlık....

Baharcicegi dedi ki...

Kurabiyelerin görüntüsü nefis,eminim tadida öyledir.Sana kolay gelsin evdeki islerin en kisa zamanda biter insallah.yeni bloguma beklerim.

Adsız dedi ki...

Canım özlemciğim, buradan bile enfes görünüyor...

Birde yesem :)

Ellerine sağlık canım benim.

sımmsıcak sevgiler...

Adsız dedi ki...

Sonrada kahve eşliğinde bir güzel mideye indirinnnn :)
Ellerine sağlık canım..da merak ettim bu adeti yuvarlaman ne kadar sürdü :)

Unknown dedi ki...

michael kors handbags
nhl jerseys
bape clothing
hermes belts
yeezy shoes
kyrie irving shoes
air max 2019
jordan 13
kate spade handbags
golden goose