30 Temmuz 2007 Pazartesi

Alman pastası


Pikniğe giderken aceleden yapıp götürdüğüm alman pastalarım.Normalde çok daha güzel oluyorlar ama bu defa zamanım çok kısıtlı olduğu için sanırım iyi mayalanamadılar yinede çok beğendilerAşağıda ben 30 tarif ekledim ama arkadaşların sitelerine baktığımda resimleyemediğim 4-5 tane daha çeşit olduğunu gördüm herkes resim çektiği için arada kaynamış onlar sahiplerinden özür diliyorum.

Malzeme

30 gr Yaş maya

1 Su bardağı süt

Yarım su bardağı sıcak su

1 Çay bardağı şeker

1 Tatlı kaşığı tuz

Bu malzemeler bir saat dinlensin

Daha sonra 2 Yumurta

125 gr Margarin oda ısısında

5,5-6 Su bardağı un

Yukardaki malzemeler yoğurun iki katına çıkıncaya kadar mayalansın.

Daha sonra 1 cm kalınlığında merdaneyle açın

Su bardağıyla bastırın kesilen halkaları tepsiye dizin .

Yarım saatte tepside mayalansın

Kreması

2,5 Su bardağı süt

1 Su bardağı su

3 Çorba kaşığı nişasta

7 Kaşık şeker

1 çorba kaşığı un

3 Çorba kaşığı kakoa

125 gr Margarin

Vanilya

Pastaları fırından çıkarın soğusun daha sonra krema torbasına doldurduğunuz kremayı aralarını bıçakla kestiğiniz pastaların içine sıkın servis tabağına dizin. Üzerlerine vanilya şekeri yoksa pudra şekeri serpiştirin

9 yorum:

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

özlemciğim valla nefisti alman pastaları hiç laf söyletmem :) bayıla bayıla yedim eve gelince ellerine sağlık canım iyiki gitmişiz iyki vazgeçmemişiz piknikten
sevgiler canım

Adsız dedi ki...

Özlemcim bencede şahaneydi alman pastaların bir tanesini ben bir tanesinide eşim yedi :) ellerine sağlık canım benim...

Yasemin dedi ki...

her zaman her yer en buyuk alaman pastasi :) kucuk buyuk hic farketmez bayiliyorum bu lezzete.. helede boyle ev yapimi super lezzetli olursa. vallahi piknikde ilk yediklerimden biri senin alaman pastlarin oldu canim :) ellerine saglikkkkkk..

Adsız dedi ki...

Özlemcim ellerine sağlık , enfes gözüküyolar..Bi dahaki sefere bende isterimmmm !!!

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Özlem,
ahh ahh ben dertliyim, alman pastalarından yiyemedim, çıkına atmak için gözüme hiç çarpmamış, kapışılmış demekki:) Eşim eve gelip neden bu resimdekinden getirmedin dedi:) Ben buldum kendime sanki :)
Bu bollukta Alman pastası kıtlığı çektik bilmiyorum:)
Zahmetine katlandığın için bile kocaman bir teşekkür benden sana...
Seni yeniden yeniden görmek dileğiyle... Yakında bu pikniği benim evde yapıcam:) Kalanları da vermiycem :)
sevgiler

Adsız dedi ki...

Sedac�m can�m be�enmene �ok sevindim.
�zlemcim sanada �ok te�ekk�r ediyorum.
Pastarda yorumun i�in sanada �ok te�ekk�r ediyorum
P�narc�m ah nas�lda �z�ld�m akl�n�n kalmas�na.Yap�p kargolasam olurmu acaba.�n�allah tekrar g�r�meyi bende �ok isterim .

munevver dedi ki...

Sevgili Özlemhan, seni de tanımak çok güzeldi. Tekrar görüşmek üzere, sevgiyle öpüyorum.
Nane Limon.

Beyhan dedi ki...

Sevgili Özlemhan,
Üç çeşitten sonra tıkanıp pek yiyemeyen biri olarak fotoğraflara bakıp üzülüyorum şimdi.Senin alman pastaların da beni üzenler arasında:))
İkinci buluşmamızda bol bol konuşabilmek dileğiyle...Tanışmak güzeldi...

Adsız dedi ki...

merhaba;

özlemcim canımcım bencede alman pastaları nefis olmuş. ben senin kremolleli tartını denemiştim oda çok güzel olmuştu.

ve canım zerrin ve ben bir e-dergi hazırladık. Barnerini sayfana eklersen ve sayfamızı ziyaret edersen sevinirim. Barner şablonu ve daha ayrıntılı bilgi için sayfama uğrarsan sevinirim.
öptüm sevgiler